5-6 gadu vecu bērnu valodas bagātināšana vizuālās mākslas nodarbībās
Author
Lacare, Elīna
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Kalēja-Gasparoviča, Daiga
Date
2020Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darba tēma: 5-6 gadu vecu bērnu valodas bagātināšana vizuālās mākslas nodarbībās. Darba autore: Elīna Lacare. Pētījuma objekts: vizuālās mākslas nodarbības. Pētījuma priekšmets: bērnu valoda. Pētījuma mērķis: teorētiski analizēt un empīriski pārbaudīt kā vizuālās mākslas nodarbībās pirmsskolā bagātināma 5 – 6 gadus vecu bērnu valoda. Pētījuma jautājums: kā vizuālās mākslas nodarbībās pirmsskolā bagātināma 5 – 6 gadu vecu bērnu valoda. Pētījuma uzdevumi: 1.Teorētiski analizēt literatūru par bērna valodu un tās bagātināšanas iespējām. 2.Teorētiski analizēt literatūru par vizuālās mākslas mācību saturu un pedagoģisko darbību pirmsskolā. 3.Empīriski pārbaudīt teorētiskās atziņas un analizēt iegūtos rezultātus. Kvalifikācijas darbs sastāv no divām daļām – teorētiskās un empīriskās daļas. Teorētiskajā daļā ir pētīta un analizēta pedagoģiskā un psiholoģiskā literatūra par 5-6 gadu vecu bērnu valodu un tās sekmēšanu, bērnu psiholoģisko raksturojumu problēmas sakarā, mācību saturs gleznošanā un pedagoģiskā darbība. Darba struktūra sastāv no 3 nodaļām, literatūras saraksta, pielikumiem. Darba apjoms: 48 lpp – darbā iekļauts: 8 tabulas, 1 pielikums, darbā izmantoti 23 literatūras avoti. Subject regarding the qualification: 5-6-year-old kids enhancing their language skills through art classes. Author: Elina Lacare. Topic of research: Art classes. Subject matter of study: Language of children. Goal of study: To perform a thorough analysis to conclude that art classes enrichen language skills with children in the age ranges from 5-6. Question of study: How do art classes enrichen language skills within children aged from 5-6 years? Goals of the research: 1. Analysing the literature available on the topic and its potential to enrichen children’s language skills. 2. In theory, analyse literature on the content of visual arts teaching and pedagogical activities in preschool. 3. Empirically test theoretical knowledge and analyse the results obtained. The qualification work consists of two parts, theoretical and empirical. The theoretical part studies and analyses pedagogical and psychological literature on the language and promotion of children aged 5-6, the psychological characteristics of children in the context of problems, the content of teaching in painting and teaching activities. The structure of work consists of 3 chapters, a list of literature used, attachments. Work volume: p. 48 - The work includes: 8 tables, 1 attachment , 23 sources of literature.