Piecgadīgu bērnu dialoga prasmju pilnveide dienas ritumā
Author
Pogule, Liene
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Eglīte, Inese
Date
2020Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darba temats: “Piecgadīgu bērnu dialoga prasmju pilnveide dienas ritumā”. Pētījuma mērķis: pētīt piecgadīgu bērnu dialoga prasmju pilnveidi dienas ritumā. Pētījuma teorētiskajā daļā tiek izskatītas un analizētas pedagoģijas un psiholoģijas zinātnieku atziņas par dialoga runas apguves pirmsskolā, pirmsskolas vecumposma bērnu psiholoģisko raksturojumu pētāmā problēmas aspektā, kā arī dialoga runas rosinošām rotaļām. Pētījuma empīriskajā daļā aprakstīts pētījuma metodoloģiskais pamatojums, pētījumā iekļauto bērnu raksturojums, pētījuma plāns. Tika izstrādāti bērnu dialoga prasmju vērtēšanas kritēriji, kā arī tika pētītas bērnu dialoga prasmes pētījuma sākumā, tiek raksturots darbs ar bērniem dialoga prasmju sekmēšanai dienas ritumā, un pētītas bērnu dialoga prasmes pētījuma beigās. Realizējot rotaļas ar bērniem, dialoga prasmju pilnveidei, kā arī analizējot bērnu runu pētījuma laikā, autore pierādīja, ka ar dažādu rotaļu veikšanu un intensīvu bērnu novērošanu un atbalstu, bērnu dialoga runu dienas ritumā ir iespējams pilnveidot, jo bērni šajā vecumā ir atvērti uzņemt jaunas zināšanas un pilnveidot tās, ja tiek izmantotas atbilstošas rotaļas un metodes to pilnveidošanai. Subject of the research: “Development of dialogue skills for five year old children during the day” Aim of the research: To study the development of the skills of dialogue for five year old children during the day. The theoretical part of the study examines and analyses the learning of pedagogies psychology scientists about the learning of the dialogue speech, the psichological profile of early childhood children in the subject of the problem, as well as the encouragement of dialogue speech. The emperical part of the study describes the methodological justification of the study, the characteristics of children included in the study, and the study plan. The criteria for assesing the skills of children were developed and the skills of children dialogue were studied at the beginning of the study, the work with children to promote the skills of children dialogue during the day was described, and the skills of child dialogue at the end of the study were studied. When performing games with children, improving dialogue skills, as well as analysing children’s speech during the study, the author showed that, with a variety of games and intensive monitoring and support for children, it is possible to improve children’s dialogue speech during the day, as children at this age are open to acquiring new knowledge and improving them when appropriate games and methods are being used.