Izglītības kvalitāte un IKT izmantošana dabaszinātņu mācību procesā
Author
Baumane, Santa
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Kiseļova, Rita
Date
2020Metadata
Show full item recordAbstract
Maģistra darba „Izglītības kvalitāte un IKT izmantošana dabaszinātņu mācību procesā” mērķis ir izpētīt informācijas un komunikācijas tehnoloģiju (IKT) izmantošanas iespējas un pieredzi dabaszinātņu mācību procesā un izstrādāt ieteikumus izglītības jomā iesaistītajiem IKT jēgpilnas izmantošanas pilnveidei. Teorētiskajā daļā analizēti 82 literatūras avoti par izglītības kvalitāti, apkopota valstu pieredze par IKT ieviešanu un lietošanu dabaszinātņu priekšmetos. Empīriskajā daļā veikta 118 pamatskolu dabaszinātņu skolotāju, 545 7. – 9. klašu skolēnu anketēšana, divu eksperšu intervēšana. Izmantojot aprakstošās statistikas metodes, iegūti rezultāti, kas norāda mācīšanās rezultātu saistību ar IKT lietošanu, skolotāju un skolēnu pieredzi IKT izmantošanā un izvirzīti ieteikumi valsts, skolas un indivīda līmenī IKT lietošanas pilnveidei. The aim of the Master's „Quality of Education and the Use of ICT in the Science Teaching and Tearning Process” is to explore the possibilities and experience of the use of Information and Communication Technologies (ICT) in the science teaching and learning process and to develop recommendations for improving the meaningful use of ICT for those involved in education. In the theoretical part has been analyzed 82 literature sources of the quality of education, summarised national experience of ICT deployment and usage in science subjects. In the empirical part 118 primary school science teachers, 545 7th - 9th grade students were surveyed and 2 experts were interviewed. Using descriptive statistical methods, results have been obtained that indicate the connection of learning outcomes with the use of ICT, teachers and students experience in the use of ICT and recommendations have been made at the national, school and individual level improvements of ICT usage.