Pārmaiņu vadība Carnikavas pamatskolā skolotāju profesionālās labsajūtas nodrošināšanai
Автор
Krasta, Antra
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Mihno, Linda
Дата
2020Metadata
Показать полную информациюАннотации
Maģistra darba nosaukums: “Pārmaiņu vadība Carnikavas pamatskolā skolotāju profesionālās labsajūtas nodrošināšanai”. Maģistra darba mērķis ir pētīt skolotāju profesionālo labsajūtu Carnikavas pamatskolā noteicošos faktorus. Teorētiskā daļa sastāv no divām nodaļām, kurās, no teorētiskā viedokļa ir analizētas un apkopotas teorijas par pārmaiņu vadību, jaunākās tendences izglītības kvalitātes sekmēšanā un skolotāju profesionālās labsajūtas nodrošināšanā. Pirmajā nodaļā analizēts skolas, kā ilgtspējīgas izglītības sistēmas, pārmaiņu vadības process un otrajā nodaļā analizēti skolotāju profesionālās labsajūtas skolā noteicošie faktori dažādu autoru skatījumā. Trešajā nodaļā veikts Carnikavas pamatskolas skolotāju profesionālo labsajūtu raksturojošo indeksu metodoloģiskais raksturojums, skolas, kā ilgtspējīgas izglītības sistēmas kontekstā. Darba praktiskajā daļā iegūti un analizēti statistiskie dati par skolotāju profesionālo labsajūtu nodrošinošajiem indeksiem, un tos raksturojošiem apgalvojumiem. Darba noslēgumā izvirzīti secinājumi un skolas vadībai iesniegti priekšlikumi pārmaiņu vadībai skolotāju profesionālās labsajūtas nodrošināšanai, domājot par Carnikavas pamatskolu, kā ilgtspējīgu izglītības sistēmu. The title of Master's thesis: "Change management in Carnikava primary school to ensure professional well-being of teachers". The aim of the master's thesis is to study the determinants of teachers' professional well-being at Carnikava Primary School. The theoretical part consists of two chapters, which, from a theoretical point of view, analyze and summarize theories about change management, the latest trends in promoting the quality of education and ensuring the professional well-being of teachers. The first chapter analyzes the process of change management in schools as sustainable education systems and the second chapter analyzes the determinants of teachers' professional well-being in school from the point of view of various authors. In the third chapter, the methodological description of the indices characterizing the professional well-being of Carnikava primary school teachers is made in the context of the school as a sustainable education system. In the practical part of the work, statistical data on the indices ensuring the professional well-being of teachers and the statements characterizing them were obtained and analyzed. At the end of the work, conclusions are presented and proposals are submitted to the school management for change management to ensure the professional well-being of teachers, thinking about Carnikava primary school as a sustainable education system.