Show simple item record

dc.contributor.advisorRaževa, Astrīda
dc.contributor.authorMeiere, Anita
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2020-12-24T02:02:18Z
dc.date.available2020-12-24T02:02:18Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.other79227
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/53238
dc.description.abstractAnitas Meieres maģistra darba “7.-9. klašu skolēnu labizjūtas veicināšana izglītības iestādē” mērķis - raksturot labizjūtas jēdzienu un noskaidrot tās veidošanās veicināšanu 7.-9. klašu skolēniem. Teorētiskajā daļā analizēts labizjūtas jēdziens, raksturojot labizjūtas veidošanos un veicināšanu pamatizglītības posmā. Empīriskais pētījums par labizjūtas veicināšanu 7.-9. klasēs tika veikts astoņās Latvijas vispārējās izglītības iestādēs, anketēti 432 skolēni, intervēti 35 skolotāji un tika izmantotas tādas pētījuma metodes kā literatūras analīze, anketēšana, intervēšana, kontentanalīze. Apvienojot darba teorētiskajā daļā un empīriskajā pētījumā gūtos rezultātus, izveidoti ieteikumi skolēnu labizjūtas veicināšanai. Atslēgvārdi: izglītības iestāde, izglītības vide, labizjūta, labizjūtas veicināšana, skolotāji, skolotāju darbība. 
dc.description.abstractThe objective of the Master's Thesis “Encouraging Well-Being of 7-9 Grade Students in Educational Establishments” by Anita Meiere is to describe the concept of well-being and to find out the promotion of its formation among the 7th-9th grade students. The theoretical part analyses the concept of well-being, describing the formation and promotion of well-being during the lower-secondary education stage. The empirical study on well-being was conducted in Grades 7-9 representing eight Latvian general education institutions. There were 432 students surveyed, 35 teachers interviewed and such research methods as literature analysis, questionnaires, interviews and content analysis used. Combining the results obtained in both the theoretical part of the work and the empirical research, recommendations for the promotion of students' well-being have been developed. Keywords: educational environment, educational institution, teacher activity, teachers, well-being, well-being promotion.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPedagoģija
dc.subjectizglītības iestāde
dc.subjectizglītības vide
dc.subjectlabizjūta
dc.subjectlabizjūtas veicināšana
dc.subjectskolotāji
dc.title7.-9. klašu skolēnu labizjūtas veicināšana izglītības iestādē
dc.title.alternativeEncouraging Well-Being of 7-9 Grade Students in Educational Establishments
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record