Show simple item record

dc.contributor.advisorZīriņa, Tija
dc.contributor.authorVolberga, Baiba
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2021-01-26T02:01:40Z
dc.date.available2021-01-26T02:01:40Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.other79716
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/53392
dc.description.abstractDiplomdarbs: „ Pozitīvas attieksmes veidošanās 4-5 gadus veciem bērniem pastaigu laikā”. Darba autore: Baiba Volberga Diplomdarbs izstrādāts ar mērķi teorētiski pētīt un empīriski pamatot pozitīvas attieksmes veidošanās sekmēšanas iespējas 4-5 gadus veciem bērniem pastaigu laikā. Darbs sastāv no teorētiskās un empīriskās daļas. Teorētiskajā daļā analizēts attieksmes jēdziens un komponenti, skatītas 4-5 gadu vecumposma īpatnības, kā arī pētīta metodiskā literatūra par pastaigu organizēšanas iespējām attieksmju veidošanai. Par vienu no saistošākajām pieejām tiek izdalīta brīvdabas pedagoģija, kuras elementi ir integrējami pirmsskolas pedagoģiskajā procesā. Empīriskajā daļā pētīta attieksmes pret dabu, pret citiem un sevi veidošanās pastaigu laikā, kurā tiek integrēti brīvdabas pedagoģijas elementi. Kopumā veiktais pētījums apstiprina hipotēzi: 4-5 gadus veciem bērniem veiksmīgi veidoties pozitīva attieksme un aktīva pozīcija, ja pedagogs ikdienā organizēs pastaigas, mērķtiecīgi tajās iekļaujot bērnu interesēm un vajadzībām atbilstošas kustību rotaļas, aktīvu darbu apkārtējās vides labiekārtošanā, rūpes par dabas objektiem un dabas vērojumus. Pētījuma noslēgumā izstrādāti ieteikumi pirmsskolas skolotājiem, kas piešķir pētījumam praktisku nozīmīgumu. Atslēgas vārdi: attieksme pret dabu, attieksme pret citiem, pastaigas, darbs dabā, kustību rotaļas, brīvdabas pedagoģija
dc.description.abstractJob subject of qualification: „ Creating positive attitudes for 4-5-year-olds during walks”. Author of the work: Baiba Volberga The qualification work is designed to theoretically study and empirically justify the possibilities of promoting positive attitudes for 4-5-year-olds during walks. The work consists of theoretical and empirical parts. The theoretical part analyses the concept and components of attitudes, looks at the special features of the 4-5-year old stage, as well as the methodological literature on the possibilities for organising walks for the formation of attitudes. One of the most binding approaches is the release of open-air pedagogies, the elements of which are to be integrated into the teaching process of pre-school. The empirical section examines the nature, behaviour and self formation during walks in which the elements of outdoor pedagogy are integrated. Overall, the study confirms the hypothesis: 4-5-year olds will successfully develop positive attitudes and active positions if the educator organizes daily walks, targeting them to include movement games appropriate to children's interests and needs, active work in improving the environment, concern for nature objects and nature observation. The study concludes with recommendations for preschool teachers that give the study practical relevance. Key words: attitudes towards nature, attitudes towards others, walks, work in nature, game of movement, open-air pedagogy
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPedagoģija
dc.subjectattieksme pret dabu
dc.subjectattieksme pret citiem
dc.subjectpastaigas
dc.subjectdarbs dabā
dc.subjectkustību rotaļas
dc.titlePozitīvas attieksmes veidošanās 4-5 gadus veciem bērniem pastaigas laikā
dc.title.alternativeDevelopment of a positive attitude in children aged 4-5 years old during walking
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record