Stratēģijas skolēnu pašvadības prasmju attīstīšanai 2. Klasē
Author
Kamerade, Maruta
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Kalniņa, Daiga
Date
2021Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomdarba mērķis: Izstrādāt veiksmīgu stratēģiju pašvadītas mācīšanās prasmju attīstīšanai. Diplomdarba apjoms ir 63 lapaspuses un 14 pielikumi. Diplomdarba pirmajā daļā veikta teorētiskās literatūras analīze raksturojot galvenos jēdzienus, kas saistīti ar pašvadītas mācīšanās procesu un stratēģijas pašvadītas mācīšanās prasmju attīstīšanai. Pētījuma otrajā daļā, ņemot vērā pētījumā bāzē konstatētās problēmas, tiek izstrādātas pašvadītas mācīšanās prasmes attīstīšanas stratēģijas, viena stratēģija tiek aprobēta praksē. Teorētiskās analīzes un empīriskā pētījuma rezultāti ļauj secināt, ka pielietojot stratēģiju skolēnu pašvadības prasmes kritērija vai aspekta attīstīšanai tiek attīstīta pašvadības prasme kopumā. Jāsecina, ka stratēģijas var aprobēt iekļaujoties mācību priekšmeta plānā un izmantojot mācību grāmatās piedāvātos uzdevumus. Aim of diploma thesis: To implement a successful strategy for development of self-directed learning abilities. Diploma thesis contains 63 pages, 14 appendixes. In the 1st part of research theoretical literature is analysed, describing the main concepts related to the process of self-directed learning and strategies for development of self-directed learning abilities. In the 2nd part strategies for developing self-directed learning skills are implemented, based on problems identified in research field. A strategy was tested in practice. The results of theoretical and empirical research lead to conclusion: by applying the strategy to develop an aspect of students’ self-directed learning skills, they are developed in general. One can conclude that strategies can be approbated using tasks offered in textbooks and by including in subject plan.