• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Jaunākā vecumposma skolēnu izziņas motivāciju veicinošs mācību process

Thumbnail
View/Open
299-79345-Karlsberga_Ieva_ik14074.pdf (595.6Kb)
Author
Karlsberga, Ieva
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Lāce, Inguna
Date
2021
Metadata
Show full item record
Abstract
Teorētiski analizēt un praktiski pētīt jaunākā skolas vecumposma skolēnu mācīšanās motivācijas veidošanās iespējas mācību procesā. Darbā tika praktiski pētītas un analizētas pedagoģijas un psiholoģijas zinātnieku teorētiskās atziņas par jaunākā skolas vecumposma skolēnu mācīšanās motivācijas veidošanās iespējām. Analizētas pedagoģijas un psiholoģijas zinātniski teorētiskās atziņas par motivāciju, tās attīstību veicinošiem paņēmieniem. Izzinātas jaunākā skolas vecumposma bērnu attīstības likumsakarības pētāmā jautājuma aspektā. Empīriski pārbaudītas un teorētiski formulēti hipotētiski pieņēmumi par jaunākā skolēna mācīšanās motivācijas veicinošiem mācību procesa organizācijas nosacījumiem. Autores veikta pedagoģiskā izmēģinājuma darbība, ar kuras palīdzību autore pārbaudīja hipotēzi un secināja, ka pedagoģiskajā procesā tiek veicināta jaunākā vecumposma mācīšanās motivācijas veidošanās iespējas mācību procesā, ja skolotājs mācību procesā nodrošina izvirzītā mērķa skaidrību, sasaistot to ar reālo dzīvi, mācību procesu padarot interesantu, iespēju pašiem skolēniem vadīt savu mācīšanās darbību, skolēnu vajadzību pēc fiziskām aktivitātēm, skolotāja un klases biedru novērtējumu
 
Theoretically analyze and practically study the possibilities of learning motivation in the learning process of the youngest school age students. In the work, the theoretical findings of pedagogy and psychology scientists on the possibilities of learning motivation of the youngest school age students were practically researched and analyzed. Scientific-Theoretical findings of pedagogy and psychology on motivation and methods of promoting its development are analyzed. The regularities of the development of the youngest school age children in the aspect of the researched issue have been studied. Hypothetical assumptions about the conditions of the organization of the learning process that promote the learning motivation of the youngest student have been empirically tested and theoretically formulated. The author performed a pedagogical experiment, with the help of which the author tested the hypothesis and concluded that the pedagogical process promotes the formation of the youngest age learning motivation in the learning process, if the teacher provides clarity of the goal, linking it with real life, making students to manage their own learning activities, students 'need for physical activities, teacher and classmates' assessment
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/53453
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV