2-3 gadus vecu bērnu sociālās adaptēšanās sekmēšana pirmsskolas izglītības iestādē, izmantojot kustību rotaļu
Author
Zāģere, Laura
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Āboltiņa, Līga
Date
2021Metadata
Show full item recordAbstract
Darba nosaukums: 2-3 gadus vecu bērnu sociālās adaptēšanās sekmēšana pirmsskolas izglītības iestādē, izmantojot kustību rotaļu. Darba autors: Laura Zāģere Darba vadītāja: Docente, Dr. paed., Līga Āboltiņa Kvalifikācijas darba mērķis: Apzināt 2-3 gadus vecu bērnu sociālās adaptēšanas sekmēšanu, izmantojot kustību rotaļas. Lai sasniegtu mērķi tika veikti vairāki uzdevumi: •Sniegt teorētisko raksturojumu par sociālo adaptāciju; •Izstrādāt 2- 3 gadus vecu bērnu un raksturot sociālās adaptēšanos metodoloģiju; •Veikt izmēģinājuma darbību un analizēt iegūtos rezultātus par pētījuma priekšmetu; Darbs sastāv no teorētiskās un praktiskās daļas. Teorētiskajā daļā tiek izmantotas: A. Špona, S. Gailuma, V. Golubina, L. Āboltiņa, G. Svence, I. Konstantinova, V. Romenkova, D. Dzintere, I. Stangaine u.c. autoru viedokļi un atziņas. Praktiskajā daļā tiek veikta izmēģinājuma darbība, kuras laikā darba autore veic bērnu novērošanu, vecāku anketēšanu, kustību rotaļu kopas izveidi, kā arī iegūto rezultātu analīzi. Darba apjoms: 74 lappuses, 9 attēli, 8 tabulas, 12 pielikumi, 28 literatūras avoti. Atslēgas vārdi: sociālā adaptācija, sociālā attīstība, pirmsskola, kustību rotaļa, skolotājs. Topic of the Qualification Paper: Promoting the social adaption of 2-3-year-old children at the preschool educational institution by using movement games. Author of work: Laura Zāģere Advisor: Docent, Dr. paed., Līga Āboltiņa The Aim of the Research: To identify the promotion of social adaptation of 2- 3-year-old children through movement games. Tasks: •Provide a theoretical description of social adaptation; •Work with a developing 2-3-year-old child and describe the methodology of social adaptation; •Perform a trial and analyze the results on the subject of the research; The work consists of theoretical and practical parts. In the theoretical part quotes and assumptions of the following authors are used: A. Špona, S. Gailuma, V. Golubina, L. Āboltiņa, G. Svence, I. Konstantinova, V. Romenkova, D. Dzintere, I. Stangaine and other authors. A trial operation is performed in the practical part. The author monitors children, surveys of parents, creates a set of movement games and analyzes results. Volume of Qualification Paper: 74 pages, 9 pictures, 8 tables, 12 annexes, 28 literature sources. Research keywords: social adaption, social development, preschool, movement games, teacher.