• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Kustību rotaļa kā pozitīvas uzvedības rosinātāja pirmsskolas vecākajā grupā

Thumbnail
View/Open
299-79478-Sceglova_Ilze_is18147.pdf (6.769Mb)
Author
Ščeglova, Ilze
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Ābeļkalns, Ilvis
Date
2021
Metadata
Show full item record
Abstract
Ščeglova Ilze (2020) Kustību rotaļa kā pozitīvas uzvedības rosinātāja pirmsskolas vecākajā grupā. Kvalifikācijas darbs. Rīga: Latvijas Universitāte. Kvalifikācijas darbs uzrakstīts uz 40 lappuses, ieskaitot 42 attēlus, 41 bibliogrāfijas avotus, no kuriem: 24 latviešu, 16 angļu un 1 krievu valodā. Darbs sastāv no ievada, 3 daļām, secinājumiem, priekšlikumiem, literatūras un avotu saraksts un 11 pielikumiem. Pētījuma izvēle radās no pieredzes pirmsskolas izglītības iestādē. Darba autore uzskata, ka ir būtiski atrast pareizo metodi, kura pozitīvi ietekmē uzvedību. Darba mērķis ir pētīt un analizēt kustību rotaļas nozīmību pirmsskolas vecākās grupas pozitīvas uzvedības rosināšanā. Darba empīriskajā daļā izvērtēti un analizēti iegūtie dati par kustību rotaļu, analizēts vai tās spēj rosināt bērnu pozitīvo uzvedību. Nozīmīgākie secinājumi. Bērnu pozitīvo uzvedību rosina kustību rotaļa. Atslēgas vārdi: pozitīva uzvedība, kustību rotaļa, pirmsskolas vecākā grupa.
 
Ščeglova Ilze (2020) Movement play as a stimulator of positive behavior in the preschool age group. Qualification work. Riga: University of Latvia. The qualification work is written on 40 pages, including 42 graphs, 41 bibliographic sources, of which: 24 in Latvian, 16 in English and 1 in Russian. The qualification work consists of an introduction, 3 parts, conclusions, proposals, bibliography and 11 appendices. The choice of the research arose from the experience in a pre-school educational institution. The author believes that it is important to find the right method that has a positive effect on behavior. The aim of the research is to study and analyze the importance of movement play in stimulating positive behavior of the preschool senior group. The empirical part of the work evaluates and analyzes the obtained data on movement play, analyzes whether they are able to stimulate children's positive behavior. Key findings. Children's positive behavior is stimulated by movement play. Keywords: positive behavior, movement play, preschool senior group.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/53532
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV