Show simple item record

dc.contributor.advisorRomenkova, Valentīna
dc.contributor.authorGorbenko, Olga
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2021-01-29T02:02:51Z
dc.date.available2021-01-29T02:02:51Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.other79517
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/53537
dc.description.abstractKvalifikācijas darba autore: Olga Gorbenko Kvalifikācijas darba tēma: “Pirmsskolas vecuma bērnu patstāvības attīstības veicināšana pirmsskolas izglītības iestādēs” Pētījuma mērķis: izpētīt un analizēt pirmsskolas izglītības iestādēs izmantotus bērnu patstāvības attīstību sekmējošus pasākumus. Pētījuma hipotēze: pirmsskolas vecuma bērnu patstāvības attīstību veicina iespēja atdarināt pieaugušo darbības un draudzīga vide jauno prasmju apgūšanai vai esošo stiprināšanai vai uzlabošanai. Kvalifikācijas darba mērķis ir izpētīt un izanalizēt pirmsskolas vecuma bērnu patstāvīguma attīstības iespējas un piemērojamās metodikas pirmsskolas izglītības izstādēs. Kvalifikācijas darba teorētiskās daļas ietvaros tiek apskatīti un analīzēti dažādu autoru un zinātnieku atziņas un teorijas (D.Dzintare, G.Svence, A.Ļublinksa, M.Montessori, A.Špone, I.Jurgena u.c.) un valsts izglītības metodiskie materiāli par bērna patstāvīguma definīciju, to veidošanas principiem un kā pirmsskolas izglītības iestādes var to veicināt. Kvalifikācijas darba empīrisko daļu veido praktiskais darbs pirmsskolas vecuma grupā ar 12 bērniem. Tika izveidoti patstāvības novērtēšanas kritēriji, uz kuru pamata tika veikts sākotnējais un beigu bērnu patstāvības novērtējums. Laika posmā starp novērtējumiem, bērniem tika piedāvāti jauni veidi patstāvības attīstības veicināšanā, kur tika izmantota bērnu literatūra, dzejoļi, lomu spēles un citi veicinošie pasākumi. Pētījumā ietvaros, vecāki tika informēti par procesa norisi un tikai aicināti aktīvi piedalīties ar novērojumiem un metodikām, kurus izmantoja vai turpināja izmantot arī mājas apstākļos. Pētījuma rezultāti apliecināja, ka pirmsskolas vecuma bērnu pastāvīguma attīstības veicināšana ir sekmīga, kad bērniem ir pieaugušā rīcības piemērs, ko var atdarināt un bērnam tiek izveidota draudzīga atmosfēra jaunu iemaņu apguvei vai esošo attīstībai un uzlabošanai. Atslēgas vārdi: patstāvības attīstība, pirmsskolas vecuma bērns, pirmsskolas izglītība, patstāvības attīstības veicināšana. Kvalifikācijas darba apjoms: 45 lapas, 13 tabulas, 18 attēli, 1 pielikumi, izmantoti 27 literatūras avoti.
dc.description.abstractQualification paper author: Olga Gorbenko Title of the qualification paper: “Promoting self-dependency of preschoolers in the kindergarten” Goal of the study: research and analyze self-dependency promoting activities in the kindergarten. The study hypothesis: preschooler self-dependency development and improvement is based on the adult observed example, and appropriate, and friendly environment set-up. The goal of this qualification paper is to research and analyze methodic and practices on how the self-dependency skills of preschoolers are improved and handled in the kindergarten. The first part of the qualification paper is theory based research, using multiple scientific sources of information from different authors (D.Dzintare, G.Svence, A.Ļublinksa, M.Montessori, A.Špone, I.Jurgena u.c.). As well government educational methodic related to the definition of the youngest age preschooler’s self-dependency, its development principles and methods, how to develop or improve existent skills in kindergarten. The second part of the qualification paper represents an empirical study. The study was carried out with the group of 12 children using predefined evaluation criteria for start and end evaluation of children self-dependency level. In between children were offered to learn new ways of improving the self-caring skills, including reading new books, learning poems, role plays and other. All parents were informed about the ongoing research and have been advised to actively participate in the project, by observing their child’s behavior and actions and continuing to use the kindergarten methods further at home. Research results have proved that successful preschooler self-dependency development is dependent on the adult shown example for actions that child can replicate on his own, and safe and friendly environment for the child trying new activities or improving his skills. Keywords: self-dependency development, preschooler, kindergarten, self-dependency development promotion. This qualification paper includes: 45 pages, 13 tables, 18 pictures, 1 attachment, and 27 sources of information.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPirmsskolas pedagoģija
dc.subjectpatstāvības attīstība
dc.subjectpirmsskolas vecuma bērns
dc.subjectpatstāvības attīstības veicināšana
dc.subjectpirmsskolas izglītība
dc.subjectself-dependency development
dc.titlePirmsskolas vecuma bērnu patstāvības attīstības veicināšana pirmsskolas izglītības iestādēs
dc.title.alternativePromoting self-dependency of preschoolers in the kindergarten
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record