• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Pareizas stājas stiprināšanas iespējas pastaigas laikā 3 - 4 gadus veciem bērniem

Thumbnail
View/Open
299-79599-Kolesnika_Ieva_ik06175.pdf (839.8Kb)
Author
Koļesņika, Ieva
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Klempere-Sipjagina, Agita
Date
2021
Metadata
Show full item record
Abstract
Kvalifikācijas darba tēma: Pareizas stājas stiprināšanas iespējas pastaigas laikā 3-4 gadus veciem bērniem. Darba teorētiskajā daļā analizēta literatūra par fizisko aktivitāšu nozīmi bērnu attīstības procesā un pastaigu organizēšanas raksturojumu pirmsskolā. Izvērtēti 3-4 gadus vecu bērnu pareizas stājas kritēriji, lai skolotājs var kvalitatīvāk organizēt bērnu pastaigas. Par teorētisko atziņu bāzi kalpoja tādu zinātnieku pētījumi kā R. Karlovska (2003, 2010), M. Kļujevs, J. Kocs (1997), V. Golubina (2007), K. Hustyi, M. Normand, T. Larson, & A. Morley (2012). L. Saveļjeva (2015) u.c. Empīriskajā pētījuma daļā tika novērtēti bērni 3-4 gadus vecumā pēc noteiktiem kritērijiem, pastaigu laikā īstenotas kustību rotaļas un uzdevumi, analizēta to norise un ieguvumi stājas stiprināšanai. Darbs sastāv no 54 lappusēm, iekļauti 2 attēli, 8 tabulas un 4 pielikumi. Atslēgas vārdi: 3 – 4 gadus veci bērni, pastaigas, stāja, stājas novērtēšana.
 
Subject of qualifying work: Correct posture strengthening opportunities outdoors for preschool children age 3 – 4. The theoretical part of the work analyses the literature on the importance of physical activities of child`s development process and the characteristics of these organized walks in the preschool. The right criteria for the correct posture of children aged 3-4 has been evaluated in order to allow the teacher to organize effective walks. Research by scientists such as R. Karlovska (2003, 2010), M. Klaujevs, J. Kocs (1997), V. Golubina (2007), K. Hustyi, M. Normand, T. Larson, & A. Morley (2012) served as a theoretical basis. L. Saveļeva (2015), etc. The empirical part of the study assessed children aged 3-4 according to certain criteria, games and tasks involving movement during the walks, analysing their progress and benefits for posture strengthening. The work consists of 54 pages, including 2 images, 8 tables and 4 attachments.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/53540
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV