• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Sociāli emocionālās attīstības veicināšana pirmsskolas izglītības iestādē 3-4 gadus veciem bērniem

Thumbnail
View/Open
299-79648-Aboltina_Karina_ka18054.pdf (1.374Mb)
Author
Āboltiņa, Karīna
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Brežģe, Ļubova
Date
2021
Metadata
Show full item record
Abstract
Darba nosaukums: Sociāli emocionālās attīstības veicināšana pirmsskolas izglītības iestādē 3-4 gadus veciem bērniem Darba autore: Karīna Āboltiņa Pētījuma mērķis: Izpētīt sociāli emocionālās attīstības veicināšanu pirmsskolas izglītības iestādē 3-4 gadus veciem bērniem. Pētījuma objekts: Sociāli emocionālās attīstības veicināšana. Darbs sastāv no 2 nodaļām. Pirmajā darba nodaļā, analizējot pedagoģijas un psiholoģijas zinātnes teorijas, tiek apskatīts sociāli emocionālās attīstības jēdziena skaidrojums, kā arī raksturota sociāli emocionālās attīstības veidošanās 3 – 4 gadus veciem bērniem. Otrajā nodaļā, pētījuma empīriskajā daļā, veikts pētījums par sociāli emocionālās attīstības veicināšanu 3 -4 gadus veciem bērniem pirmsskolas izglītības iestādē: anketēšanas, novērojuma un eksperimentālas darbības datu analīze. Darba noslēgumā ir apkopoti secinājumi. Atslēgvārdi: Sociāli emocionālā attīstība, bērnu vecumposma attīstība, 3 – 4 gadi
 
Work title: Promoting socially emotional development in pre-school education for 3-4 year-olds Work author: Karīna Āboltiņa Purpose of research: To explore the promotion of socio-emotional development in preschool education institution for children 3 – 4 years old. Subject matter of the research: Promoting socially emotional development. Tasks: • To analyse pedagogies and psychology science theories on socio-emotional development. • Describe the development of socio-emotional development in children aged 3-4 years. • Theoretically and practically study the possibilities for promoting socio-emotional development for children aged 3 to 4 years in preschool education institution. Research methods: • Theoretical methods - theoretical analysis of literature. • Empirical – observation, negotiation,questionnaire and analysis of the data obtained Research base: Riga “X” preschool educational institution. Amount of work: The first chapter of the work deals with the interpretation of the concept of socio-emotional development in pedagogies un psychology science theories and describes the development of socio-emotional development for children aged 3 – 4 years. The second chapter of the work, the practical part of the study was a study of the promotion of social emotinal development for children aged 3-4 yeras in preschool education institution. Key words: Social - emotional development,child development, 3-4 years.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/53542
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV