Show simple item record

dc.contributor.advisorBrežģe, Ļubova
dc.contributor.authorĀboltiņa, Karīna
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2021-01-29T02:02:53Z
dc.date.available2021-01-29T02:02:53Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.other79648
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/53542
dc.description.abstractDarba nosaukums: Sociāli emocionālās attīstības veicināšana pirmsskolas izglītības iestādē 3-4 gadus veciem bērniem Darba autore: Karīna Āboltiņa Pētījuma mērķis: Izpētīt sociāli emocionālās attīstības veicināšanu pirmsskolas izglītības iestādē 3-4 gadus veciem bērniem. Pētījuma objekts: Sociāli emocionālās attīstības veicināšana. Darbs sastāv no 2 nodaļām. Pirmajā darba nodaļā, analizējot pedagoģijas un psiholoģijas zinātnes teorijas, tiek apskatīts sociāli emocionālās attīstības jēdziena skaidrojums, kā arī raksturota sociāli emocionālās attīstības veidošanās 3 – 4 gadus veciem bērniem. Otrajā nodaļā, pētījuma empīriskajā daļā, veikts pētījums par sociāli emocionālās attīstības veicināšanu 3 -4 gadus veciem bērniem pirmsskolas izglītības iestādē: anketēšanas, novērojuma un eksperimentālas darbības datu analīze. Darba noslēgumā ir apkopoti secinājumi. Atslēgvārdi: Sociāli emocionālā attīstība, bērnu vecumposma attīstība, 3 – 4 gadi
dc.description.abstractWork title: Promoting socially emotional development in pre-school education for 3-4 year-olds Work author: Karīna Āboltiņa Purpose of research: To explore the promotion of socio-emotional development in preschool education institution for children 3 – 4 years old. Subject matter of the research: Promoting socially emotional development. Tasks: • To analyse pedagogies and psychology science theories on socio-emotional development. • Describe the development of socio-emotional development in children aged 3-4 years. • Theoretically and practically study the possibilities for promoting socio-emotional development for children aged 3 to 4 years in preschool education institution. Research methods: • Theoretical methods - theoretical analysis of literature. • Empirical – observation, negotiation,questionnaire and analysis of the data obtained Research base: Riga “X” preschool educational institution. Amount of work: The first chapter of the work deals with the interpretation of the concept of socio-emotional development in pedagogies un psychology science theories and describes the development of socio-emotional development for children aged 3 – 4 years. The second chapter of the work, the practical part of the study was a study of the promotion of social emotinal development for children aged 3-4 yeras in preschool education institution. Key words: Social - emotional development,child development, 3-4 years.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPedagoģija
dc.subjectSociāli emocionālā attīstība
dc.subjectBērnu vecumposma attīstība
dc.subject3-4 gadi
dc.subjectAttīstība
dc.titleSociāli emocionālās attīstības veicināšana pirmsskolas izglītības iestādē 3-4 gadus veciem bērniem
dc.title.alternativePromoting socially emotional development in pre-school education for 3-4 year-olds
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record