• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

2-3 gadus vecu bērnu priekšstatu par lielumiem un mēriem veidošanās pirmsskolas izglītības iestādē

Thumbnail
View/Open
299-79693-Sjomina_Tatjana_tp18023.pdf (649.8Kb)
Author
Sjomina, Tatjana
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Andersone, Rudīte
Date
2021
Metadata
Show full item record
Abstract
Kvalifikacijas darba tēma: „2–3 gadus vecu bērnu priekšstatu par lielumiem un mēriem veidošanās pirmsskolas izglītības iestādē” Autore: Tatjana Sjomina Pētījuma mērķis: izpētīt 2–3 gadus vecu bērnu priekšstatu par lielumiem un mēriem veidošanos pirmskolas izglītības iestādēs. Darba apjoms: 51 lappuse Darbs sastāv no ievada, 3 nodaļām, nobeiguma, izmantotās literatūras saraksta ar 19 avotiem, un 3 pielikumiem. Darbā tiek pētīta un analizēta teorētiskā literatūra par 2–3 gadus vecu bērnu priekšstatu par lielumiem un mēriem veidošanos, analizēts 2–3 gadus vecu bērnu vecumposma raksturojums, un ar anketēšanas palīdzību izpētīta bērnu priekšstatu par lielumiem un mēriem veidošanās veicināšanas pedagoģiskā pieredze. Veikta 2–3 gadus vecu bērnu priekšstatu par lielumiem un mēriem veidošanās pārbaude. Pētījuma laikā tika atbildēts uz pētījuma jautājumu. 2 un 3 gadus vecu bērnu priekšstatus par lielumiem un mēriem veidošanos var veicināt ar šādiem paņēmieniem – pielikšana, salīdzināšana un uzlikšana. Atslēgas vārdi: priekšstati par lielumiem un mēriem, 2 un 3 gadus vecu bērni.
 
Author: Tatjana Sjomina Aim of the research: to study the formation of 2–3 year old children perceptions of sizes and measures in preschool educational institutions. Work volume: 51 pages The work consists of an introduction, 3 chapters, a conclusion, a list of references with 19 sources, and 3 annexes. In this work theoretical literature about 2–3 years old children's perceptions of sizes and measures has been researched and analyzed, the age stage characteristics of 2–3 year old children has been analyzed, and the pedagogical experience of promoting children's perceptions of sizes and measures was researched with the help of survey. Done examination of the formation of 2-3 year old children's perception of sizes and measures. The study question was answered during the study. 2–3 year old children's perceptions of sizes and measures can be promoted by the following techniques — addition, comparison and imposition. Keywords: notion about sizes and measures, 2–3 year old children.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/53563
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV