Muzikālās rotaļas skaņu diferencēšanai 2 - 3 gadus veciem bērniem pirmsskolas izglītības iestādē
Author
Meļehova, Marta
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Kaļķe, Baiba
Date
2021Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darba autore – Marta Meļehova. Kvalifikācijas darba tēma - “Muzikālās rotaļas skaņu diferencēšanai 2 – 3 gadus veciem bērniem pirmsskolas izglītības iestādē”. Kvalifikācijas darba vadītāja: Baiba Kaļķe. Pētījuma mērķis: Izpētīt apkārtnē dzirdamo skaņu diferencēšanas veicināšanas iespējas 2 – 3 gadus veciem bērniem pirmsskolas izglītības iestādē. Autore pēta literatūru par fonemātisko dzirdi un fonemātisko uztveri, tās nozīmi valodas attīstībā. Darbā tiek analizēti 2 – 3 gadus vecu bērnu veiksmīgas runas attīstības priekšnoteikumi. Darbā izzināti skaņu izrunas traucējumu iemesli 2 – 3 gadus veciem bērniem un pētītas apkārtnē dzirdamo skaņu diferencēšanas veicināšanas iespējas mācību jomās pirmsskolas izglītības iestādē. Darbā tiek apskatīta muzikālo rotaļu ietekme uz skaņu diferencēšanu 2 – 3 gadus veciem bērniem. Darbā tiek aprakstīta izmēģinājumdarbības norise, tiek analizēti izmēģinājumdarbības rezultāti, skaņu diferencēšanas noteikšanai. Atslēgas vārdi: fonemātiskā dzirde, fonemātiskā uztvere, skaņu diferencēšana, 2 – 3 gadus veci bērni, muzikālā rotaļa. ANOTATION Author of the qualification paper is Marta Meļehova. Qualification paper topic is “Musical plays and sound differentation for 2 - 3 year old children in a preschool educational institution”. Qualification paper manager: Baiba Kaļķe. Purpose of the study: Explore possibilities for promoting the differentiation of sounds heard around children 2 to 3 years old in a preschool educational institution. The author studies literature on phonetic hearing and phonetic perceptions its role in language development. The work analyses the conditions for the successful development of speech by children aged 2-3. The work has highlighted the causes of noise problems in children aged 2 to 3 years and studied the possibilities for promoting differentiation of sounds in the fields of training in the preschool educational institution. The work looks at the impact of musical playing on the differentiation of sounds for children aged 2 to 3 years. The work describes the progress of the test action. Analyzes the results of the test action identifying sound differentiation. Key words: phonetic hearing, phonetic perception, sound differentiation, children 2 to 3 years old, musical plays.