• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Stratēģijas izmaiņu ietekme uz saimnieciskās darbības rādītājiem uzņēmumā SIA “BALTIKA LATVIJA”.

Thumbnail
View/Open
303-80083-Radvilavics_Arnolds_ar17084.pdf (914.1Kb)
Author
Radvilavičs, Arnolds
Co-author
Latvijas Universitāte. Biznesa, vadības un ekonomikas fakultāte
Advisor
Danusēvičs, Mārtiņš
Date
2021
Metadata
Show full item record
Abstract
Bakalaura darba pētījuma problēma ir efektīvas uzņēmuma stratēģijas izveide. Darba mērķis ir novērtēt uzņēmuma AS “BALTIKA” stratēģijas izmaiņu ietekmi uz tā meitas uzņēmuma SIA “BALTIKA LATVIJA” saimnieciskās darbības rādītājiem, un sniegt priekšlikumus stratēģijas pilnveidei. Darbs sastāv no trim nodaļām. Pirmajā nodaļā tiek pētīta stratēģijas jēdziena teorija. Otrajā nodaļā tiek analizēta apģērbu mazumtirdzniecības nozare, un veikts koncerna “Baltika Group” raksturojums. Trešajā nodaļā tiek izvērtēta AS “BALTIKA” izstrādātā stratēģija, analizēti 2019. gada konsolidētie rezultāti un SIA “BALTIKA LATVIJA” 2017., 2018. un 2019. gada pārskati, veikta SIA “BALTIKA LATVIJA” veikalu vadītāju aptauja, un izveidota SVID matrica. Darbs sastāv no 62 lappusēm, 7 attēliem un 13 tabulām.
 
The problem of bachelor's thesis research is the development of an effective company strategy. The aim of the work is to evaluate the impact of changes in the strategy of the company JSC “BALTIKA” on the economic performance of its subsidiary SIA “BALTIKA LATVIJA” and to provide proposals for the improvement of the strategy. The work consists of three chapters. In the first chapter the theory of the concept of strategy is explored. In the second chapter the clothing retail industry is analyzed and the Baltika Group is described. In the third chapter the strategy developed by JSC “BALTIKA” is evaluated, the consolidated results of 2019 and the annual reports of SIA “BALTIKA LATVIJA” for 2017, 2018 and 2019 is analysed, the results of the survey of SIA “BALTIKA LATVIJA” store managers is analysed, and the SWOT matrix is created. The work consists of 62 pages, 7 figures and 13 tables.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/53667
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses [8528]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV