3-4 gadus vecu bērnu vārdu krājuma pilnveide skaitāmpantu apguves procesā
Author
Ivanāne, Inga
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Tauriņa, Agrita
Date
2021Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba temats: 3-4 gadus vecu bērnu vārdu krājuma pilnveide skaitāmpantu apguves procesā. Autors: Inga Ivanāne. Bakalaura darba mērķis: teorētiski un praktiski noskaidrot bērnu vārdu krājuma pilnveidi skaitāmpantu apguves procesā. Darba pirmajā daļā izvērsta zinātniskā diskusija par valodas un runas jēdzienu skaidrojumu dažādu autoru atziņās, noskaidrots jaunākā pirmsskolas vecuma bērnu valodas un runas attīstības likumsakarības. Teorētiskajā daļā apskatīts skaitāmpantu izmantošanas iespējas un vecāku sadarbības iespējas. Empīriskā daļa ir pētījums par vārdu krājuma pilnveidi skaitāmpantu apguves procesā, bērnu raksturojums un prasmes pirms un pēc pētījuma. Bakalaura darbs sastāv no 62 lapām, tai skaitā 6 tabulas un 9 attēli,pievienoti 2 pielikumi, izmantoti 31 literatūras un informācijas avoti. Darba gaitā secināts, ka 3 – 4 gadus vecu bērnu vārdu krājuma pilnveide un runas attīstība noritēs sekmīgi, ja pedagogs rotaļnodarbībās izmantos bērnu vecumposmam atbilstošus skaitāmpantus. Atslēgas vārdi: valoda, runa, vārdu krājums, jaunākais pirmsskolas vecums, skaitāmpanti The theme of the Bachelor’s work: Promotion of vocabulary of 3-4 years old children in the process of learning poems. Author: Inga Ivanane. The Bachelor’s work goal: theoretically and practically find out kids vocabulary im-provement in the process of learning poems. In the work’s first part was an extensive scientific discussion on the explanation of the concepts of language and speech in the quotes of various authors, the regularities of language and speech development of the youngest preschool children were clarified. The theoretical part viewed poems age possibilities and opportunities for parental collaboration. The empirical part is a study of vocabulary improvement when used poems and characteristics and skills of children before and after the study. The Bachelor’s work consists of 62 pages, including 6 tables, 9 pictures, added 2 attachments, 31 information souces. The work conclusionis that 3-4 years old kids’ vocabulary improvement and speech development will be successful if the teacher in playing lessons will use kids’ age-appropriate poems. Keywords: languages, speech, vocabulary, youngest pre-schoolchildren’s age, poems.