Spēļu izmantošana fonemātiskās uztveres pilnveidei 5-6 gadus veciem bērniem ar fonētiski fonemātiskiem traucējumiem
Author
Cibuļska, Baiba
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Šūmane, Ilze
Date
2021Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomdarba tēma “Spēļu izmantošana fonemātiskās uztveres pilnveidei 5 - 6 gadus veciem bērniem ar fonētiski fonemātiskiem traucējumiem” mērķis ir izstrādāt teorijā pamatotu un praksē pārbaudītu spēļu kopu koriģējoši attīstošajai darībai 5 – 6 gadus ve-ciem bērniem ar fonētiski fonemātiskiem traucējumiem. Diplomdarba teorētiskajā daļā darba autore ir pētījusi un analizējusi dažādu autoru teorētiskās atziņas par 5 – 6 gadus vecu bērnu raksturojumu veselumā, runas un valodas attīstību, fonētiski fonemātisku traucējumu raksturojumu un izpausmēm, kā arī par spēļu nozīmi bērna attīstībā un fonētisko traucējumu mazināšanai. Diplomdarba empīriskajā daļā tiek veikta anketēšanas rezultātu analīze un, balsto-ties uz tiem, izstrādāta spēļu kopa fonētiski fonemātisku traucējumu mazināšanai. Pētījuma rezultāti liecina, ka fonētiski fonemātiski traucējumi ir bieži sastopami logo-pēdu ikdienas darbā un spēle ir viena no metodēm, ko logopēdi izmanto savā darbā. Atslēgvārdi: fonētiski fonemātiskie traucējumi, fonemātiskā uztvere, spēle, 5 - 6 gadus veci bērni. " Development of phonological perception for 5– 6 -years- old children with phonetic phonemic disorders using games " Diploma Paper’s aim is to theoretically research and practically test the effects of game using for 5-6-year-old children with phonematic di-sorder. In Diploma Paper’s the theoretical part the author has researched and analyzed the theoretical findings about 5 – 6 years old children integrality, speech and language di-sorders, findings about development of phonemic awerness, the game value of children devlopment and phonematic awerness potential for development through games. In Diploma Paper’s empirical part, the author analyzes the results of questionnaires, based on those a game program for phonemtic disorder development is created. The research results show that the phonematic disorders are common for speech terapist and games is one of the methods what is used. Key words: games, phonetic phonemic disorders, phonematic perception, 5-6-years-old children.