Alternatīvās komunikācijas nepieciešamība bērniem ar smagiem garīgās attīstības traucējumiem
Author
Ozola, Mārīte
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Vilnīte, Iluta
Date
2021Metadata
Show full item recordAbstract
Darba teorētiskajā daļā analizētas bērnu ar garīgās attīstības traucējumiem un smagiem garīgās attīstības traucējumiem attīstības īpatnības, kā arī komunikācijas grūtības, kas rodas šo traucējumu rezultātā, alternatīvās un augumentatīvās komunikācijas iespējas un nepieciešamība bērniem ar smagiem garīgās attīstības traucējumiem, pazīstamāko AAK metožu raksturojums, IKT iespējas alternatīvajā un augumentatīvajā komunikācijā. Darba praktiskajā daļā aptaujāti skolotāji, intervēti vecāki un novēroti skolēni ar smagiem garīgās attīstības traucējumiem, lai noskaidrotu, vai alternatīvo un augumentatīvo komunikācijas metožu pielietošana uzlabo komunikāciju un kādas metodes pielieto skolā darbā ar bērniem ar smagiem garīgās attīstības traucējumiem. In the theoretical part of the work are analyzed development peculiarities of children with mental disorders and severe mental disorders, communication difficulties that resulting from these disturbances, alternative and augmentative communication opportunities and a necessity for children with severe mental disabilities, described the most well-known alternative and augmentative communication methods, possibilities of information and communication technologies in alternative and augmentative communication. In the practical part of the work teachers were surveyed, parents were interviewed and children with severe mental disorders were observed to clarify whether the use of alternative and augmentative communication methods improves communication and what methods are used at school to work with children with severe mental disorders.