Show simple item record

dc.contributor.advisorAnoško, Lūcija
dc.contributor.authorAnstrauta, Agate
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2021-02-02T02:02:13Z
dc.date.available2021-02-02T02:02:13Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.other79636
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/53752
dc.description.abstractDarba nosaukums: Runas attīstības veicināšana ar alternatīvās un augmentatīvās komunikācijas līdzekļiem 7 – 8 gadus veciem bērniem ar smagiem garīgās attīstības traucējumiem Darba autore: Agate Anstrauta Darba zinātniskā vadītāja: Mg.paed. Lūcija Anoško Darbs sastāv no: 63 lappusēm, ievada, 5 nodaļām, teorētiskās daļas, praktiskās daļas, nobeiguma un secinājumiem, 30 attēliem, 3 tabulām, 2 pielikumiem. Pētījuma mērķis: teorētiski aprakstīt, analizēt un praktiski pārbaudīt runas attīstību 7 – 8 gadus veciem bērniem ar smagiem garīgās attīstības traucējumiem, izmantojot alternatīvās un augmentatīvās komunikācijas līdzekļus. Teorētiskajā daļā darba autore ir iepazinusies un pētījusi dažādu zinātnisko literatūru un analizējusi dažādu autoru pētījumus un atziņas par 7 – 8 gadus vecu bērnu raksturojumu veselumā, 7 – 8 gadus vecu bērnu ar smagiem garīgās attīstības traucējumiem raksturojumu, sīkāk apskatot šo bērnu runas attīstības īpatnības, kā arī sīkāk pētīta alternatīvā un augmentatīvā komunikācija – tās veidi, izvēle un pielietojums bērniem ar smagiem garīgās attīstības traucējumiem. Praktiskajā daļā veikta 7 – 8 gadus vecu bērnu ar smagiem garīgās attīstības traucējumiem vecāku, kā arī pedagogu, logopēdu un citu speciālistu anketēšana, lai izpētītu, kādi alternatīvās un augmentatīvās komunikācijas līdzekļi tiek izmantoti komunikācijā ar 7 – 8 gadus veciem bērniem ar smagiem garīgās attīstības traucējumiem. Pētījuma rezultāti ir apkopoti 3 tabulās un 30 attēlos. Darba nobeigumā ir izdarīti secinājumi un sniegti ieteikumi bērnu vecākiem, pedagogiem, logopēdiem un atbalsta personālam.
dc.description.abstractName of the work: promoting of speech by alternative and augmentative communication in children of 7 - 8 years with severe mental retardation. The work author: Agate Anstrauta. Supervisor: Mg.paed. Lūcija Anoško. Work consists of: 63 pages, introduction, 5 chapters, the theoretical part, the practical part, conclusions and observations, 30 pictures, 3 tables, 2 annexes. The aim of this research: to theoretically describe, analyse and practically confirm speech development for 7 - 8 year old children with severe mental retardation, using alternative and augmentative communication. In the theoretical part, the author has approached and conducted research into various scientific works of literature and analysed several authors' research and conclusions on the characteristics of 7-8 year old children in general, the characteristics of 7-8 year old children with severe mental retardation, closely imploring into the features of the speech development of these children, as well as closely researching alternative and augmentative communication - its types, choice, and use for children with severe mental retardation. In the practical part, a survey of the parents, educators, as well as speech therapists of 7-8 year old children with severe mental retardation has been conducted to explore the ways in which alternative and augmentative communication are used in communication with 7-8 year old children with severe mental retardation. The results of this research are compiled in tables, images, and charts. At the end of this thesis conclusions were made and suggestions were drawn up for the parents, educators, speech therapists, and the support staff of the children. Key words: 7 - 8 year old children, severe mental retardation, alternative and augmentative communication, speech development.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPedagoģija
dc.subject7 – 8 gadus veci bērni
dc.subjectsmagi garīgās attīstības traucējumi
dc.subjectalternatīvā un augmentatīvā komunikācija
dc.subjectrunas attīstības veicināšana
dc.titleRunas attīstības veicināšana ar alternatīvās un augmentatīvās komunikācijas līdzekļiem 7-8 gadus veciem bērniem ar smagiem garīgās attīstības traucējumiem
dc.title.alternativePromoting of speech by alternative and augmentative communication in children of 7-8 years with severe mental retardation
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record