• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Mnemonikas tehnika gramatikas un vārdu krājumā apguvē vācu valodas kā svešvalodas stundās 11. klasē

Thumbnail
View/Open
299-79826-Valkovskis_Viktors_vv09130.pdf (2.055Mb)
Author
Vaļkovskis, Viktors
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Kangro, Ilze
Date
2021
Metadata
Show full item record
Abstract
Šis diplomdarbs ir veltīts svarīgai tēmai - vārdu krājuma un gramatikas apguvei vācu valodas kā svešvalodas stundās un mnеmоnikas izmantošanai. 21. gadsimtā saziņa ir nepieciešama dažādās valodās, un tādēļ ir nepieciešamas gramatikas un vārdu krājuma zināšanas. Darba teorētiskajā daļā tiek pētīta atmiņas loma un skolēnu motivācija mācīties, kā arī mnemotehnikas izmantošana klasē. Darba praktiskajā daļā tiek analizēti pedagoģiskās izmēģinājumdarbības rezultāti. Izmantojot metodiski mērķtiecīgu mnemotehniku vācu valodas kā svešvalodas stundās, ir iespējams sasniegt skolēnu mācību rezultātu ilgtspējību gramatikas un vārdu krājuma apguvē un tajā pašā laikā ievērojami palielināt skolēnu motivāciju mācīties.
 
The graduation work is devoted to an important topic - the acquisition of vocabulary and grammar in German as a foreign language lessons and the use of mnemonics. Communication in the 21st century is necessary in different languages and requires knowledge of grammar and vocabulary. In the theoretical part of the work, the role of memory and the motivation of students to learn is explored, as well as the use of mnemonics in the classroom. In the practical part of the work, the results of the pedagogical tests are analyzed. With methodically focused mnemonics in German as a foreign language lessons, it is possible to achieve more sustainable success in the grammar and vocabulary acquisition by students and at the same time to achieve a significant increase in the students' motivation to learn.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/53767
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV