• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Rasisma izpausme mūsdienu reklāmā: semiotiskā analīze

Thumbnail
View/Open
309-80235-Bojarinova_Sabina_sb17086.pdf (926.2Kb)
Author
Bojarinova, Sabina
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Pričins, Mārtiņš
Date
2021
Metadata
Show full item record
Abstract
Bakalaura darbs “Rasisma izpausme mūsdienu reklāmā: semiotiskā analīze” izstrādāts ar mērķi noskaidrot ar rasi saistītu konfliktu veidošanos nekorektu vai noniecinošu attieksmi pret kādu rasi, kas noved pie publiskas rezonanses un konfliktiem, kā arī izpētīt reklāmas ar rasisma izplatību no 2016. gada līdz 2020. gadam. Darba teorētiskajā daļā tiek aprakstīta semiotikas teorija, rasisma teorija un reklāmas teorija. Darbā tiek aplūkoti rasisma cēloņi. Pētījums veikts izmantojot anketēšanu, kvalitatīvo un kvantitatīvo kontentanalīzi, kas balstīta uz semiotikas analīzi. Bakalaura darba apjoms ir 59 lapas (6 nodaļas ar 24 apakšnodaļām), 1 pielikums, 3 shēmas, 2 grafiskie attēli, izmantoti 44 literatūras avoti). Atslēgvārdi: rasisms, reklāma, stereotipi, zīmes, rase, semiotiskā analīze.
 
The bachelor's thesis “Manifestation of racism in modern advertising: semiotic analysis” developed with the aim to investigate the formation of racial conflicts, incorrect or derogatory attitudes towards a race, which leads to public resonance and conflict, as well as to explore advertisements with the spread of racism from 2016 to 2020. The theoretical part of the work describes the theory of semiotics, the theory of racism and the theory of advertising. The work deals with the causes of racism. The research was performed using a questionnaire, qualitative and quantitative content analysis, where the qualitative is based on the analysis of semiotics. The volume of the bachelor's thesis is 59 pages (6 chapters with 24 subsections), annex 1, 3 scheme, 2 graphic images, 44 literature sources were used). Keywords: racism, advertising, stereotypes, signs, race, semiotic analysis.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/53942
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses [4652]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV