Show simple item record

dc.contributor.advisorOzola, Antra
dc.contributor.authorBroka, Ivonna
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2021-02-11T02:01:33Z
dc.date.available2021-02-11T02:01:33Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.other79845
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/53962
dc.description.abstractMaģistra darba temats - „Skolēnu adaptācijas veicināšana pārejas posmā no pirmsskolas uz sākumskolu“. Maģistra darbā pētīts, kādi faktori atvieglo skolēnu adaptāciju pārejas posmā no pirmsskolas uz sākumskolu. No iegūtajām atziņām secināts, ka vislabāk adaptācijas process notiek, ja ir veiksmīga sadarbība ne tikai starp pedagogiem, bet procesā iesaistot arī atbalsta personālu un vecākus. Maģistra darba pētnieciskais jautājums: Kā atvieglot skolēnu adaptāciju pārejas periodā? Mērķis: Noskaidrot faktorus, kas veicina skolēnu adaptāciju pārejas posmā no pirmsskolas uz sākumskolu. Maģistra darbu veido divas daļas: Teorētiskā daļa - apkopota informācija par bērnu vecumposma īpatnību raksturojumu pārejas posmā un pedagogu sadarbību skolēnu adaptācijas kontekstā. Praktiski pētnieciskā daļa - veiktas piecu skolas darbinieku intervijas un to analīze. Izstrādāti ieteikumi pedagogiem, vecākiem un izglītības iestāžu vadītājiem. Atslēgas vārdi: pedagogu sadarbība, skolēnu adaptācija, pirmsskola, sākumskola, gadījuma pētījums.
dc.description.abstractThe topic of the master paper - „Teacher collaboration in promoting students‘ adaptation in transition stages from preschool to elementary school“. The paper researches which factors facilitate students‘ adaptation in transition stages from preschool to elementary school. The author comes to a conclusion that the adaptation process is successful if there is a rewarding collaboration not only between teachers but if parents and support personnel are also involved. The research question of the paper is: How to ease students‘ adaptation in the transition stages? The aim: To elucidate factors that promote students‘ adaptation in transition stages from preschool to elementary school. The paper consists of two parts: The theoretical part - sums up information about pupils‘ age group features and teachers‘ collaboration in the context of students‘ adaptation. The practical research part - five interviews with staff members and their analysis. Recommendations to teachers, parents and heads of educational institutions. Key words: teacher collaboration, students‘ adaptation, preschool, elementary school, case study.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectIzglītības vadība
dc.subjectpedagogu sadarbība
dc.subjectskolēnu adaptācija
dc.subjectpirmsskola
dc.subjectsākumskola
dc.subjectgadījuma pētījums
dc.titleSkolēnu adaptācijas veicināšana pārejas posmā no pirmsskolas uz sākumskolu
dc.title.alternativeTeacher Collaboration in Promoting Students‘ Adaptation in Transition Stages from Preschool to Elementary School
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record