Show simple item record

dc.contributor.advisorKangro, Andris
dc.contributor.authorLapiņa, Sandra
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2021-02-11T02:02:10Z
dc.date.available2021-02-11T02:02:10Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.other80305
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/54035
dc.description.abstractIzglītības sistēmas pārmaiņu process tiek veikts, lai uzlabotu mācību iestādē veicamās mācību programmas īstenošanu. Šī procesa rezultātā izglītības iestādes vadītājam jābūt profesionāli kompetentam pārmaiņu ieviešanai skolā. Darba mērķis ir izzināt izglītības iestādes vadītāja profesionālās kompetences pārmaiņu procesa ieviešanā skolās, kurās tiek īstenots lietpratībā balstīts mācību saturs. Darbā tika analizēta zinātniskā literatūra par izglītības iestāžu vadītāju kompetencēm, kuras nepieciešamas izglītības pārmaiņu procesā. Tika veikta pedagogu anketēšana un skolu vadītāju intervēšana. Secināju, ka izglītības iestādes vadītājam ir jābūt līderim kolektīvā, kurš spēj nodrošināt pedagogu kolektīvā piemērotu psiholoģisko vidi. Iestādes vadītājs tiek raksturots kā strādīgs, neatlaidīgs un mērķtiecīgs cilvēks, kurš ir atvērts jaunām idejām. Izglītības iestādes vadītājam ikdienas darbā jāsaskaras ar problēmām - jārisina finansējuma jautājums un pedagogu prasmēm darboties ar jaunākajām tehnoloģijām
dc.description.abstractThe process of changing the education system is carried out to improve the implementation of the educatinal programme in the educational institution. As a result of this process, the principal of the educational institution must be professionally competent for the introduction of changes at school. The aim of the master’s thesis is to explore the development of the professional competences of the principals at the schools where expertise-based learning content is being implemented. In master thesis there was analysed the scientific literature on the competencies of principals of educational institutions which is important at the process of educational change. There were carried out an antiquation of teachers and an interviewing of school principals. I came to conclusion that the principal of the educational institution should be a leader in a collective he should be able to provide an appropriate psychological environment for the stuff. The school principal is described as a hardworking, relentless and goal-oriented man who is open to new ideas. He has to face challenges in day-today work: raising money for funding school and motivating teachers to enhance skills to work with the latest computer technologies.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectIzglītības vadība
dc.subjectizglītības iestādes vadītājs
dc.subjectprofesionālā kompetence
dc.subjectpārmaiņu process
dc.subjectlietpratībā balstītais mācību saturs
dc.titleIzglītības iestādes vadītāja profesionālās kompetences pārmaiņu procesā skolā
dc.title.alternativeProfessional Competence’s of Supervisor of Educational Institution During Change in School
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record