• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • русский 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Войти
Просмотр элемента 
  •   Главная
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Projekti (ESZF) / Projects
  • Latvijas valsts un sabiedrības izaicinājumi un to risinājumi starptautiskā kontekstā (INTERFRAME-LV)
  • Просмотр элемента
  •   Главная
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Projekti (ESZF) / Projects
  • Latvijas valsts un sabiedrības izaicinājumi un to risinājumi starptautiskā kontekstā (INTERFRAME-LV)
  • Просмотр элемента
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Factors that motivate Latvian consumers to purchase products and services from social enterprises in Latvia: the case of socially responsible consumption

Thumbnail
Открыть
Socially_Responsible_Consumption.pdf (133.4Kb)
Автор
Casno, Kristīne
Šķiltere, Daina
Sloka, Biruta
Дата
2019-10-31
Metadata
Показать полную информацию
Аннотации
The purpose of the study is to -determine the relative importance of various factors that motivate Latvian consumers to purchase products and services from social enterprises in order to provide practical suggestions and recommendations for Latvian social enterprises that would allow them to improve their performance. The primary method used by the study is quantitative research by the means of an online survey of Latvian consumers of social enterprise products /services. The results of the research indicate that Latvian consumers find the product / service quality aspects, as well as aspects of social responsibility and convenience of the shopping location, on average, as most motivating to purchase products / services of social enterprises. However, the results of factor analysis highlight the importance of emotional aspects during on-site shopping as well as the importance of digital presence. Focus on the aforementioned could lead to optimal performance of social enterprises with limited marketing budgets. Authors also found that such factors as pleasant atmosphere and friendly service have the highest potential to generate repeat purchases among Latvian consumers, as confirmed by a statistically significant correlational relationship between the aforementioned factors and actual purchasing behavior of Latvian social enterprise consumers. Online sales also have potential to increase the economic performance of Latvian social enterprises. Consumers who regard online shopping highly on average display a less active shopping behavior which could be improved by offering online shopping opportunities. Authors also found that, while communication of social value is still recommended as vital part of social enterprise marketing, it should not be the only focus of social enterprise marketing activities and associated communication.
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/54313
DOI
10.5755/j01.eis.0.13.23495
Collections
  • Latvijas valsts un sabiedrības izaicinājumi un to risinājumi starptautiskā kontekstā (INTERFRAME-LV) [37]

Related items

Showing items related by title, author, creator and subject.

  • Reliģiski-filozofiski raksti, XXXIII 

    Koroļeva, Ilze (LU Filozofijas un socioloģijas institūts, 2022-12)
    Žurnāla “Reliģiski-filozofiski raksti” XXXIII laidiens veltīts Latvijas sabiedrības vērtību analīzei salīdzinošā perspektīvā. Ņemot vērā vērtību jēdziena daudzdimensionālo raksturu, vērtību apraksts, analīze un klasifikācija ...
  • Krīzes Latvijas sabiedrībā socioloģisko un dzīvesstāstu pētījumu perspektīvā: tēžu krājums 

    Latvijas Universitāte. 80. starptautiskās zinātniskās konference; Latvijas Universitāte. Filozofijas un socioloģijas institūts (LU Filozofijas un socioloģijas institūts, 2022-03-04)
    LU 80. starptautiskās konferences prioritārās tēmas "Kritiskā domāšana, inovācija, konkurētspēja un globalizācija" sekcijā "Krīzes Latvijas sabiedrībā socioloģisko un dzīvesstāstu pētījumu perspektīvā" nolasīto referātu ...
  • Cilvēks un cilvēksituācija sabiedrībā un kultūrā: zinātniskās konferences rakstu krājums 

    LU Filozofijas un socioloģijas institūts; Latvijas Universitātes 81. starptautiskā zinātniskā konference. (LU Filozofijas un socioloģijas institūts, 2023-12-28)
    Krājumu veido LU Filozofijas un socioloģijas institūta (FSI) pētnieku LU FSI prioritārajā projektā “Kultūras, identitātes, starpkultūru komunikācijas un cilvēksituācijas pētījumi humānisma vērtību, konfliktu un krīžu ...

University of Latvia
Контакты | Отправить отзыв
Theme by 
@mire NV
 

 

Просмотр

Весь DSpaceСообщества и коллекцииДата публикацииАвторыНазванияТематикаЭта коллекцияДата публикацииАвторыНазванияТематика

Моя учетная запись

Войти

Статистика

Просмотр статистики использования

University of Latvia
Контакты | Отправить отзыв
Theme by 
@mire NV