• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Paaudžu maiņa kā mārketinga attistību ietekmējošs faktors ģimenes uzņēmumos.

Thumbnail
View/Open
303-81246-Kirsanova_Nora_nk18030.pdf (2.203Mb)
Author
Kirsanova, Nora
Co-author
Latvijas Universitāte. Biznesa, vadības un ekonomikas fakultāte
Advisor
Batraga, Anda
Date
2021
Metadata
Show full item record
Abstract
Bakalaura darba “Paaudžu maiņa kā mārketinga attīstību ietekmējošs faktors ģimenes uzņēmumos” mērķis ir pamatojoties uz zinātniskām un teorētiskām atziņām par mārketinga attīstību ietekmējošiem faktoriem, izpētīt paaudžu maiņas faktora nozīmi lauksaimniecības nozares ģimenes uzņēmumu kontekstā. Darba teorētiskajā daļā tiek novērtētas mārketinga iespējas un attīstību ietekmējošie aspekti. Praktiskā daļa sevī ietver divus pētījumus, lauksaimniecības nozares ekspertu intervijas un jauno uzņēmēju aptauju. Iegūto datu sintēzes rezultātā tika veikti secinājumi un priekšlikumi, mārketinga procesu pilnveidošanai ģimenes uzņēmumos. Darbu veido 67 darba lapaspuses, bez izmantotās literatūras un avotu saraksta un pielikumiem. Darba ietvaros ir 17 attēli, 2 tabulas un 5 pielikumi. Izmantotās literatūras un avotu sarakstu veido 46 vienības.
 
The aim of the bachelor's thesis “Generation change as a factor affecting marketing development in family enterprises” is to study the role of generational change factor in the context of family businesses in the agricultural sector, based on scientific and theoretical conclusions about factors influencing marketing development. The theoretical part of the work evaluates marketing opportunities and influencing aspects. The practical part includes two studies, an interview with experts in the agricultural sector and a survey of young entrepreneurs. As a result of the synthesis of the obtained data, conclusions and proposals were made for the improvement of marketing processes for family entrepreneurs. The work consists of 67 pages, without the list of used literature and sources and attachments. The work is based on 17 images, 2 tables and 5 attachments. The list of used literature and sources consists of 46 items.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/54893
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses [8528]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV