• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Starptautiskā uzņēmuma zīmola identitātes novērtējums.

Thumbnail
View/Open
303-83511-Isajevs_Aleksejs_ai08091.pdf (2.273Mb)
Author
Isajevs, Aleksejs
Co-author
Latvijas Universitāte. Biznesa, vadības un ekonomikas fakultāte
Advisor
Fortiņš, Egīls
Date
2021
Metadata
Show full item record
Abstract
Darba mērķis – pamatojoties uz zīmola teorētiskajiem aspektiem un veiktā empīriskā pētījuma rezultātiem, izanalizēt zīmola Samsung identitātes nozīmi un tā netiešo ietekmi uz produkta izvēli no patērētāju uzticības veidošanās viedokļa, atklāt nepilnības zīmola identitātes un patērētāju lojalitātes veidošanas kontekstā, kā arī sniegt priekšlikumus zīmola identitātes ietekmes paaugstināšanai patērētājiem. Darbs sastāv no trim nodaļām. Pirmajā autors sniedz vispārēju zīmola raksturojumu, otrajā nodaļā tiek pētīta uzņēmuma Samsung darbības attīstība un zīmola veidošanās aspekti, trešajā nodaļā ar anketēsanas palīdzību veikts pētījums zīmola identitātes ietekmes uz patērētāju izvēli kontekstā, kā arī noskaidrota patērētāju attieksme un to asociācijas izvēloties zīmolu Samsung, kā arī tā ietekme uz pirkumu izvēli.
 
The aim of the work is to analyze the meaning of Samsung brand identity and indirect impact to the choice of product from consumer loyalty perspective, discover the deficiencies in brand identity and customer loyalty construction context as well as provide the proposals for brand identity impact increasing basing on theoretical aspects of branding and data from the empirical research that was carried out during the study. The thesis consists of three chapters. In the first chapter, author provides general characterization of brand, the second chapter studies the development of Samsung company and brand development aspects, but the third chapter provides the survey-based research on impact of brand identity to the choice of consumers as well as finds out the consumers’ attitude and associations as well as impact on purchase decisions of Samsung products.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/55088
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses [8528]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV