Show simple item record

dc.contributor.advisorLogins, Jāzeps
dc.contributor.authorStruka, Andra
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Ķīmijas fakultāte
dc.date.accessioned2021-06-30T01:02:10Z
dc.date.available2021-06-30T01:02:10Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.other82781
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/55100
dc.description.abstract“Psihosociālie riska faktori un stress skolas pedagogu darbā”. Darba autore: Andra Struka. Darba vadītājs: doc., Dr. chem. Jāzeps Logins. Darba apjoms ir 120 lappuses, ieskaitot 16 tabulas, 17 attēlus, 4 pielikumus un 156 literatūras avotus. Darbs iedalīts 4 daļās: literatūras apskats un analīze, izmantotās metodes, rezultāti un diskusija, preventīvie un aizsardzības pasākumi. Vieni no izplatītākajiem riska faktoriem ir psihosociālie riski, ar tiem sastopas arvien lielāks nodarbināto skaits pasaulē, t. sk., arī pedagogi. Pedagogi par aroda stresu ziņo biežāk nekā citi darbinieki, kuras ikdienā saskaras ar cilvēkiem. Pētījuma mērķis – izpētīt Latgales reģiona skolu pedagogu darba vides psihosociālos riskus un izstrādāt psihosociālo risku mazināšanas programmu. Darba izstrādei tika izmantotas 3 metodes: Somijas 5 baļļu metode, Kopenhāgenas psihosociālā aptauja un uztvertā stresa skala. Iegūtie rezultāti uzrāda, ka izteiktākie psihosociālie riski ir bailes pazaudēt darbu, neliela iespēja ietekmēt darba apjomu, emociju neizrādīšana, darba laika trūkums un maza vēlme strādāt savā profesijā atlikušo darba mūžu. Šiem riskiem ir saistība ar stresa/nervozitātes rašanos. Rezultātus var izmantot, lai padziļināti izpētītu pedagogu psihosociālo risku saistību ar individuālajiem rādītājiem, darba stresu un, lai izstrādātu efektīvas psihosociālo risku mazināšanas programmas.
dc.description.abstract“Psychosocial risk factors and stress in school teachers work”. Author: Andra Struka. Supervisor: Doc., Dr. chem. Jāzeps Logins. The thesis contain 120 pages, 16 tables, 17 figures, 3 appendices, 156 literature references. The scientific work is divided into 4 parts: literature review and analysis, methods used, results and discussion, preventive and protective measures. One of the most common risk factors is the psychosocial risks faced by an increasing number of employees, including teachers. Teachers report occupational stress more often than other professions that meet people daily. The research aims to analyze the Latgale region schoolteacher’s psychosocial risks and develop a psychosocial risk reduction program. Three methods were used to develop the research: the Copenhagen Psychosocial Questionnaire, the Perceived Stress Scale and the Finnish 5-point method. The results show that the most severe psychosocial risks are fear of losing a job, a slight chance of affecting the workload, keeping emotions in yourself, lack of working time and low desire to work in their profession for the rest of their working life. These risks are correlated with stress/nervousness. The results can be used to further explore the relationship between educators' psychosocial risks and individual indicators, work stress, and to develop effective psychosocial risk reduction programs.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectDarba vides aizsardzība un ekspertīze
dc.subjectpedagogi
dc.subjectvispārizglītojošās skolas
dc.subjectpsihosociālie riski
dc.subjectstress
dc.subjectuztvertā stresa skala
dc.titlePsihosociālie riska faktori un stress skolas pedagogu darbā
dc.title.alternativePsychosocial risk factors and stress in school teachers work
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record