• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

3-4 gadīgu bērnu sociālo prasmju veicināšana kustību rotaļās

Thumbnail
View/Open
299-80917-Racicka_Olga_or19002.pdf (1.488Mb)
Author
Račicka, Olga
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Augstkalne, Dace
Date
2021
Metadata
Show full item record
Abstract
Darba mērķis: Teorētiski izzināt un praktiski pētīt 3-4 gadīgu bērnu sociālo prasmju veicināšanu kustību rotaļās. Darbs sastāv no 2 daļām – teorētiskās un empīriskās. Pētījuma teorētiskajā daļā tika pētīts sociālo prasmju raksturojums un analizēts 3-4 gadīgu bērnu attīstības raksturojums, kā arī izzināta kustību rotaļu nozīme sociālo prasmju veicināšanā. Teorētiskajā literatūrā analizēti tādu autoru darbi kā R. Karlovska, D. Lieģeniece, R.Andersone, G. Svence, O.M.Vasinceva, I. Puškarevs, D. Dzintere, I. Stangaine. Pētījuma empīriskajā daļā tika pētītas 3-4 gadīgu bērnu sociālās prasmes un to sekmēšana kustību rotaļās. Lai tās izzinātu, tika izvirzīti kritēriji, pamatojoties uz Skola2030 materiāliem. Lai veicinātu šīs prasmes, bērniem tika piedāvātas dažādas kustību rotaļas. Atslēgas vārdi: pirmsskolēni, sociālās prasmes, kustību rotaļas, rotaļas.
 
Aim of the research: to study theoretically and practically the children’s social skills development through movement games at the age of 3-4. The research work consists of 2 parts – theoretical and empirical. The theoretical part of the research work explores the characteristics of social skills and analyzes the social development og children aged 3-4 years, as well as explores the role of movement games in developing social skills. For the analysis of theoretical works such authors as R. Karlovska, D. Lieģeniece, D. Andersone, G. Svence, O.M.Vasinceva, I. Puskarev, D.Dzintere and I.Stangaine. The empirical part of the research work explores the social skills of 3-4 years old children and their development through movement games. For the research special criteria were set bassed on School2030 materials. To promote these skills, children were offered a variety of movement games. Keywords: preschoolers, social skills, movement games, games.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/55381
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11858]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV