Jauniešu personības iezīmju un sociāli emocionālās kompetences saistība
Автор
Koroļkova, Aleksandra
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Svence, Guna
Дата
2021Metadata
Показать полную информациюАннотации
Bakalaura darba tēma: “Jauniešu personības iezīmju un sociāli emocionālās kompetence saistība.” Pētījuma mērķis bija teorētiski un praktiski izpētīt un noskaidrot personības iezīmju un sociāli emocionālās kompetences savstarpējo saistība jauniešu vecuma grupā. Pētījuma jautājums: vai pastāv statistiski nozīmīgas saistības starp personības iezīmēm un sociāli emocionālo kompetenci jauniešu vecuma grupā? Metode: kvantitatīvais pētījums, kurā piedalījās 50-klašu skolēni no dažiem Latvijas skolām. Pētījuma dalībnieki bija vecumā no 16 līdz 21 gadiem (vidējais vecums M = 18,02 ; SD = 1,07), no tiem 16 (32%) ir zēni un 34 (68%) – meitenes. Izmantotais instruments - “Lielā Piecinieka” aptauja(The Big Five Inventory; John & Srivastava, 1999.; latviešu valodas versija, Austers, 2007; Perepjolkina, Kālis, 2011). un sociālās un emocionālās kompetences mērīšanai tika izmantota „Sociālās un emocionālās kompetences aptauja” (Social and Emotional Competencies Questionnaire; SEC-Q, Zych, Ortega-Ruiz, Muñoz-Morales, & Llorent, 2018; adaptācija latviešu valodā, Cāzere-Pakalna S., 2020). Pētījuma rezultāti liecina, ka nepastāv statistiski nozīmīgās saistības starp personības iezīmēm un sociāli emocionālo kompetenci jauniešu vecuma grupā. The theme of the bachelor paper is ‘Correlation between Personal Characteristics of Adolescents and Social-Emotional Competencies’. The goal of the research was to make a theoretical and empirical research and find out the correlation between personal characteristics and social-emotional competencies pertaining to adolescents of the target age group. The research question was: is there any significant statistical correlation between personal characteristics and social-emotional competencies pertaining to adolescents of the target age group. The method: quantitative research, in which 50 students from different Latvian school took part. The target research participants were from 16 to 21 years old (the average age M=18.02; SD=1.07), from whom 16 (32%) were boys and 34 (68%) were girls. The research instruments included ‘The Big Five’ questionnaire (‘The Big Five Inventory’ by John and Srivastava, 1999.; Latvian version by Austers, 2007; Perepjolkina, Kālis, 2011).) and the social-emotional competences were measured with ‘Social-Emotional Survey’ (Social and Emotional Competencies Questionnaire; SEC-Q, Zych, Ortega-Ruiz, Muñoz-Morales, & Llorent, 2018; adaptation into Latvian by Cāzere-Pakalna S., 2020). The research results show that there is no any significant statistical correlation between personal characteristics and social-emotional competencies pertaining to adolescents of the target age group.