Show simple item record

dc.contributor.advisorKalniņa, Daiga
dc.contributor.authorFeldmane, Inga
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2021-07-02T01:04:56Z
dc.date.available2021-07-02T01:04:56Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.other81441
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/55493
dc.description.abstractDiplomdarba mērķis ir teorētiski izzināt un empīriski izpētīt 4 – 5 gadu vecu bērnu pašvadītas mācīšanās iespējas mērķtiecīgi izveidotā lietu vidē. Darba teorētiskajā daļa: balstoties uz pedagogu un psihologu atziņām tika analizēts pašvadītas mācīšanas jēdziens, kā arī 4-5 gadus vecu bērnu attīstības īpatnības un pašvadītas mācīšanās iespējas šajā vecumposmā, pirmsskolas izglītības iestādes lietu vide un tās ietekme uz pašvadītu mācīšanos. Darba empīriskā pētījuma daļa: balstoties uz teorētiskām atziņām tika analizēta grupas lietu vide un novērtētas bērnu pašvadītas mācīšanās prasmes pētījuma sākumā un pēc mērķtiecīgi veiktām izmaiņām. Dati tika analizēti un izdarīti secinājumi, kā rezultātā noskaidrojās, ka mērķtiecīgi iekārtota grupas lietu vide veicina pašvadītas mācīšanās prasmju attīstību. Atslēgvārdi: pašvadīta mācīšanās, pirmsskolas vecumposms 4-5 gadi, mācību vide, grupas lietu vide
dc.description.abstractThe aim of the diploma thesis is theoretical and empirical research of 4-5 years old children’s self-directed learning in a purposefully organized environment. The theoretical part of the thesis: the concept of self-directed learning, developmental processes and opportunities afforded by self-directed learning for children 4-5 years of age, as well as the arrangement of objects in the environment and their influence of it on self-directed learning in the preschool education institution was analyzed based on the findings of the teachers and psychologists. The empirical part of the thesis: the impact of how the arrangement of objects in the environment of the preschool education institution classroom was analyzed based on theoretical findings, and children’s self-directed learning abilities were evaluated at the beginning of the study and after modifying the object environment. From the data, it can be concluded that purposefully organized environment fosters the development of self-conducted learning skills. Keywords: self-directed learning, preschool age 4-5 years, learning environment, object environment of preschool education institution classroom
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPedagoģija
dc.subjectpašvadīta mācīšanās
dc.subjectpirmsskolas vecumposms 4-5 gadi
dc.subjectmācību vide
dc.subjectgrupas lietu vide
dc.titlePirmsskolas izglītības iestādes lietu vide pašvadītas mācīšanās veicināšanai 4 -5 gadus veciem bērniem
dc.title.alternativePreschool education environment for promoting self-directed learning for 4-5 year old children
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record