Kā projekti un uzdevumi matemātikā palīdz attīstīt plānošanas prasmes 5.klašu skolēniem
Author
Vaivade, Anete
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Kumerdanka, Aira
Date
2021Metadata
Show full item recordAbstract
Darba tēma ir kā projekti un matemātikas uzdevumi palīdz attīstīt plānošanas prasmes 5.klašu skolēniem. Diplomdarba - pētījuma autors ir Anete Vaivade un līdzautors Daugavpils universitātes studente Daiga Būda. Pētījuma mērķis bija pētīt, kā projekti un matemātikas uzdevumi palīdz attīstīt plānošanas prasmes 5.klašu skolēniem. Pētījuma jautājums - kā mērķtiecīgi lietojot stratēģijas, uzlabojas plānošanas prasmes 5.klašu skolēniem. Pētījuma mērķa sasniegšanai veikta literatūras analīze par plānošanas prasmju attīstību dažādos metakognitīvos līmeņos pamatskolas vecuma bērniem, diagnosticētas skolēnu plānošanas prasmes, izstrādāti un aprobēti uzdevumi un metodes plānošanas prasmju attīstīšanai 5.klases skolēniem, mācītas dažādas plānošanas stratēģijas. Izstrādāti plānošanas stratēģiju materiāli (plakāti un atgādnes) skolēnu plānošanas prasmju pilnveidei matemātikā, kas pielietojami gan risinot matemātikas uzdevumus un īstenojot projektus, gan pilnveidos skolēnu caurviju prasmes par mācīšanās procesa plānošanu kopumā un atbildības uzņemšanos par to, tādejādi sagatavojot izglītojamos dzīvei. Darbs kopumā izklāstīts 50 lappusēs, darbā izmantoti 16 literatūras avoti un pievienoti 6 pielikumi. The topic of the work is how projects and mathematics tasks help to develop planning skills for 5th grade students. The author of the diploma thesis - research is Anete Vaivade and the co-author is Daugavpils University student Daiga Būda. The aim of the study was to study how projects and mathematics tasks help to develop planning skills for 5th grade students. The research question was - how purposeful use of strategies improves planning skills for 5th grade students. To achieve the aim of the research, the literature analysis on the development of planning skills at different metacognitive levels for primary school age children was performed, students' planning skills were diagnosed, tasks and methods for developing planning skills for 5th grade students were developed and tested, various planning strategies were taught. Planning strategy materials (posters and memos) have been developed for the development of students 'planning skills in mathematics, which can be used both in solving mathematics tasks and implementing projects, and will improve students' skills in planning and taking responsibility for learning, thus preparing learners for life. The work is presented in 50 pages, 16 literature sources are used and 6 appendices are attached.