Show simple item record

dc.contributor.advisorKumerdanka, Aira
dc.contributor.authorVaivade, Anete
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2021-07-02T01:05:02Z
dc.date.available2021-07-02T01:05:02Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.other82026
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/55536
dc.description.abstractDarba tēma ir kā projekti un matemātikas uzdevumi palīdz attīstīt plānošanas prasmes 5.klašu skolēniem. Diplomdarba - pētījuma autors ir Anete Vaivade un līdzautors Daugavpils universitātes studente Daiga Būda. Pētījuma mērķis bija pētīt, kā projekti un matemātikas uzdevumi palīdz attīstīt plānošanas prasmes 5.klašu skolēniem. Pētījuma jautājums - kā mērķtiecīgi lietojot stratēģijas, uzlabojas plānošanas prasmes 5.klašu skolēniem. Pētījuma mērķa sasniegšanai veikta literatūras analīze par plānošanas prasmju attīstību dažādos metakognitīvos līmeņos pamatskolas vecuma bērniem, diagnosticētas skolēnu plānošanas prasmes, izstrādāti un aprobēti uzdevumi un metodes plānošanas prasmju attīstīšanai 5.klases skolēniem, mācītas dažādas plānošanas stratēģijas. Izstrādāti plānošanas stratēģiju materiāli (plakāti un atgādnes) skolēnu plānošanas prasmju pilnveidei matemātikā, kas pielietojami gan risinot matemātikas uzdevumus un īstenojot projektus, gan pilnveidos skolēnu caurviju prasmes par mācīšanās procesa plānošanu kopumā un atbildības uzņemšanos par to, tādejādi sagatavojot izglītojamos dzīvei. Darbs kopumā izklāstīts 50 lappusēs, darbā izmantoti 16 literatūras avoti un pievienoti 6 pielikumi.
dc.description.abstractThe topic of the work is how projects and mathematics tasks help to develop planning skills for 5th grade students. The author of the diploma thesis - research is Anete Vaivade and the co-author is Daugavpils University student Daiga Būda. The aim of the study was to study how projects and mathematics tasks help to develop planning skills for 5th grade students. The research question was - how purposeful use of strategies improves planning skills for 5th grade students. To achieve the aim of the research, the literature analysis on the development of planning skills at different metacognitive levels for primary school age children was performed, students' planning skills were diagnosed, tasks and methods for developing planning skills for 5th grade students were developed and tested, various planning strategies were taught. Planning strategy materials (posters and memos) have been developed for the development of students 'planning skills in mathematics, which can be used both in solving mathematics tasks and implementing projects, and will improve students' skills in planning and taking responsibility for learning, thus preparing learners for life. The work is presented in 50 pages, 16 literature sources are used and 6 appendices are attached.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectIzglītības zinātnes
dc.subjectmetakognīcija
dc.subjectcaurviju prasmes
dc.subjectpašvadīta mācīšanās
dc.subjectplānošanas stratēģijas
dc.subjectplānošanas prasmes
dc.titleKā projekti un uzdevumi matemātikā palīdz attīstīt plānošanas prasmes 5.klašu skolēniem
dc.title.alternativeHow the projects and mathematics tasks help to develop planning skills for 5th grade students
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record