Lasītprasmes veicināšana angļu valodā sākumskolas skolēniem ar disleksiju vai specifiskiem lasīšanas traucējumiem
Author
Bulava, Ieva
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Margeviča- Grinberga, Ieva
Date
2021Metadata
Show full item recordAbstract
Lasītprasme ir viena no svarīgākajām prasmēm, kas nepieciešama veiksmīgai tālākajai izaugsmei un akadēmisko sasniegumu iegūšanai. Darba autores uzskata, ka pastiprināta uzmanība lasītprasmes apgūšanai jāpievērš arī angļu valodā, lai skolēnam angļu valodas apgūšana būtu veiksmīga. Darba mērķis ir noskaidrot kā šobrīd apsekotajās skolās notiek skolēnu ar lasītprasmes grūtībām identificēšana un atbalsts. Diplomdarbā pētīta zinātniskā literatūra par lasītprasmes grūtībām un ar to saistītajām īpatnībām sākumskolas skolēniem, analizēti skolēnu darbi un pedagogu aptaujas dati, kā arī skolēnu lasītprasmes rādītāji latviešu valodā. Sniegti secinājumi un izstrādāti priekšlikumi darbam ar skolēniem, kuriem ir specifiski lasītprasmes traucējumi vai disleksija. Balstoties uz iegūtajiem pētījuma datiem, ir izstrādāti secinājumi un sniegti ieteikumi darbam klasēs ar skolēniem ar specifiskiem lasītprasmes traucējumiem vai disleksiju. Atslēgas vārdi: lasītprasme, skolēni ar disleksiju, specifiski lasīšanas traucējumi, angļu valodas apguve Literacy is one of the most important skills that is necessary to promote person’s individual growth and to obtain the best possible academic success. The authors consider that the increased attention should be paid to promote reading skills in English language so the students can learn at the best possible level. The aim of this research paper is to determine how students with reading difficulties are identified and what is the amount of support they are provided with. The authors have investigated scientific literature regarding the dyslexia and specific reading disorders and its specific features to primary school students. They also have analyzed students’ papers, data from teachers’ survey and students reading indicators. Based on the obtained research data, authors have provided conclusions and developed recommendations for class work for students with specific reading disorders or dyslexia. The key words: literacy, students with dyslexia, specific reading disorders, learning English.