Iespējas ģimenes pratības īstenošanai vispārējās izglītības mācību saturā
Author
Bērziņa, Ieva
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Mūrnieks, Andrejs
Date
2021Metadata
Show full item recordAbstract
Ievas Bērziņas maģistra darba mērķis ir izpētīt iespējas ģimenes pratības īstenošanai vispārējās izglītības saturā, īstenojot izglītības satura reformu par pāreju uz lietpratībā balstītu izglītību (Skola2030). Darba teorētiskajā daļā analizēti ģimenes pratības, pratības, lietpratības un ģimenes jēdzieni, raksturotas vēsturiskās un aktuālās pieejas ģimenes pratības īstenošanai skolā, aplūkota ģimenes pratība saistībā ar vērtībizglītību un bērnu un jauniešu sagatavošanu ģimenes dzīvei. Pētījumā veikta valsts politikas plānošanas dokumentu analīze un skolotāju un skolu atbalsta personāla tiešsaistes aptauja. Pētījumā secināts, ka ģimenes pratība ir būtiska kvalitatīvas, lietpratībā balstītas vispārējās izglītības sastāvdaļa, lai sasniegtu izglītības mērķi par lietpratīgu un dzīvei sagatavotu skolēnu. The aim of the Ieva Berzina’s Master’s Thesis on the education for family life is to study the perspectives of the implementation the family life education in general education, when transition towards competency-based curriculum is being introduced (Skola2030). The theoretical part analyses the concepts of family life education, competency, literacy and family, describes historical and actual approaches for family life education within general education schools, and looks at value education as the potential framework for pupils’ preparation for family life. The empirical findings part analyses the results of the study of policy papers and teachers’ internet survey. The study concludes that family life education is the essential component of competency–based curriculum in general schools to achieve the aim of education about competent and prepared for life pupils.