Vispārējās koordinācijas noteikšana un nozīme pusaudžu vecuma skolēniem
Author
Heinsbergs, Kristaps
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Buša, Ilze
Date
2021Metadata
Show full item recordAbstract
Koordinācija ir viena no piecām fiziskajām spējām, kurai ir vairāki izpausmes veidi. Koordinācijas attīstīšanai ir labvēlīga ietekme uz kognitīvo spēju attīstību kā arī tā ir fizisko spēju attīstības pamatā. To var attīstīt apgūstot jaunas daudzveidīgas kustības kā arī pēc iespējas dažādojot kustību pieredzi. Klātienes un attālināto mācību laikā atbilstošs veids kā koordināciju noteikt ir “flamingo” tests, tā veikšanai ir nepieciešami nelieli resursi un veikšana nav sarežģīta. Veicot testu 68 piektās klases skolēniem un iegūtos rezultātus salīdzinot ar normatīvu izveides pētījumu, novērots, ka rezultātu tendences ir ļoti līdzīgas. General motor ability is one of five physical abilieties that has a few ways of manifastation. Development of general motor ability has positive impact on cognitive development. Development of other physical abilities rely on development of coordination. It is possible to develop general motor ability by aquiring movement experience and leaning new ways of movement. In time where studies in general are organized online, and only few students visit PE at school, appropriate test for measuring coordination is “flamingo” test, since it it simple to perform and dosen’t require special tools. After testing 68 fifth grade students and comparing the results with results from normative development study in 2017, it was concluded that tendencies of results are very similar.