• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Divvalodības ietekme 5-7 gadus vecu bērnu valodas apguvē

Thumbnail
View/Open
299-82972-PencevaPencheva_VasilenaVasilena._vp18002.pdf (1.271Mb)
Author
Pencheva, Vasilena
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Tūbele, Sarmīte
Date
2021
Metadata
Show full item record
Abstract
Maģistra darba nosaukums ir "Divvalodības ietekme 5-7 gadus vecu bērnu valodas apguvē". Divvalodība lēnām kļūst par normu visā pasaulē. Tāpēc autore šo maģistra darbu ir veltījusi divvalodībai un tās ietekmei uz valodas apguvi maziem bērniem. Šī pētījuma mērķis ir salīdzināt vienvalodu un divvalodu valodas apguvi un ieskicēt to līdzības un atšķirības, apsverot, vai bilingvisms pozitīvi vai negatīvi atspoguļo valodas apguves procesu. Lai sasniegtu šo mērķi, autore ir veikusi teorētisku pētījumu par galveno jautājumu, proti, vai divvalodība kaut kādā veidā atspoguļo valodas apguves procesu. Līdz ar to ir veikts empīriskais pētījums, lai teorētiskās atziņas aizstāvētu ar empīriskiem rezultātiem un pārbaudītu to pamatotību. Kopumā var secināt, ka divvalodība negatīvi neietekmē valodas apguves procesu, drīzāk ir izdevīga.
 
The title of this Master’s thesis is the following “The Effect of Bilingualism on the Language Acquisition in 5-7 Years Old Children”. Bilingualism is slowly becoming the norm worldwide. Therefore, the author has devoted this Master’s thesis to bilingualism and its effect on language acquisition in young children. The purpose of this research is to compare monolingual and bilingual language acquisitions and outline the similarities and differences of those, considering whether bilingualism reflects in a positive or negative way the process of language acquisition. In order to reach this goal, the author has implemented theoretical research concerning the main question, namely if bilingualism reflects in some way the process of language acquisition. Consequently, empirical research has been implemented in order to defend the theoretical findings with empirical results and check their validity. As a general conclusion, it can be said that bilingualism doesn’t affect negatively the process of language acquisition, it is rather advantageous.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/55629
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV