Māksliniecisko izteiksmes līdzekļu izpēte Jekaterinas Grjazevas–Veselkovas grafikas darbos vizuālās mākslas stundās 6. klasē
Author
Lipiņa, Olga
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Avotiņa, Austra
Date
2021Metadata
Show full item recordAbstract
Olgas Lipiņas diplomdarba tēma ir ,,Māksliniecisko izteiksmes līdzekļu izpēte Jekaterinas Grjazevas–Veselkovas grafikas darbos vizuālās mākslas stundās 6. klasē”. Darba mērķis ir analizēt mākslinieces grafikas darbu nozīmi māksliniecisko līdzekļu izpētē un aktualizēt to pielietojuma iespējas mācību uzdevumos vizuālās mākslas stundās 6.klasē. Atbilstoši valsts pamatizglītības standartam un skolēnu vecumposmam tika izstrādāta uzdevumu kopa. Tās ietvaros skolēni tika iepazīstināti ar grafikas mākslas veidu, ar ofortu kā vienu no grafikas tehnikām un tika izveidots savs ekslibris. Tika izpētīti mākslinieciskie izteiksmes līdzekļi J.Grjazevas-Veselkovas grafikas darbos un jauniegūtās zināšanas tika pielietotas radošajos darbos, tā turpinot attīstīt mākslinieciskās darbības iemaņas un prasmes. Darba nobeigumā tiek apkopoti pētījuma rezultāti un secinājumi. Autore ir secinājusi, ka, ja mācību procesā izmanto oriģinālus profesionālu mākslinieku mākslas darbu piemērus, tad grafikas māksliniecisko izteiksmes līdzekļu apguve skolēniem notiek mērķtiecīgāk un veiksmīgāk. Darba pielikumā pievienotas mākslinieces J.Grjazevas-Veselkovas grafikas darbu reprodukcijas, skolēnu darbi, izstrādātā uzdevumu kopa un darbu lapas The theme of Olga Lipina’s thesis is The Analysis of Means of Artistic Expression in J. Grjazeva-Veselkova Graphics on Art Lessons in the 6th Form. The objective of this work is to analyse the importance of means of artistic expression and to implement the results of this research in Art classes for the 6th form students. According to the state standards of basic education and the age of the students the set of tasks has been created. While doing these tasks the students are given an opportunity to study graphics as a type of art, etching as a graphic technique and to design their own ex-libris. The obtained knowledge and acquired skills will be used to develop further artistic skills and abilities.In the final part of this work the results of the research are provided and the conclusion is made.The author concludes that if to include and use the authentic works by a professional artist in the process of teaching the students learn more successfully and become more determined. J.Grjazeva-Veselkova graphics, students paintings, creative tasks and work sheets are attached.