Karjeras mērķu kvalitātes un satura un proaktīvas karjeras uzvedības atšķirības dažādu kursu un līmeņu studentiem
Author
Krūmiņa, Mētra
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Šaitere, Sanita
Date
2021Metadata
Show full item recordAbstract
Maģistra darba mērķis bija noskaidrot, vai karjeras mērķu kvalitātei ir saistības ar proaktīvu karjeras uzvedību un kā karjeras mērķu saturs un kvalitāte un proaktīva karjeras uzvedība atšķiras dažādu nozaru, līmeņu un kursu studentiem. Pētījumā piedalījās 168 dažādu nozaru, līmeņu un kursu studenti. Izmantotas 3 aptaujas, kas adaptētas latviešu valodā darba ietvaros: Karjeras mērķu kvalitātes aptauja (Career Goals Quality, Greco, 2016), Karjeras mērķu aptauja (Career Goals, Seibert, Kraimer, Holtom & Pierotti, 2013) un Proaktīvas karjeras uzvedības aptauja (Proactive Career Behavior Measure, Strauss, Griffin & Parker, 2012). Pētījumā noskaidrots, ka karjeras mērķu kvalitātei un proaktīvai karjeras uzvedībai ir pozitīvas saistības, pieaugot studiju ilgumam, pieaug proaktīva karjeras uzvedība, dažādu nozaru studentiem neatšķiras karjeras mērķu kvalitātes un proaktīvas karjeras uzvedības līmenis, taču atšķiras karjeras mērķu saturs (iekšējs, ārējs). Kopumā izlasē karjeras mērķu saturs ir iekšējs un tajā nepastāv atšķirības, atkarībā no studiju ilguma un līmeņa. The aim of the master's thesis is to find out whether the quality of the career goals is related to proactive career behavior and what is the difference of the content and quality of the career goals and proactive career behavior among students of different fields, levels and courses. The sample of the study consists of questioning 168 students from different fields, levels and courses. 3 surveys were adapted in Latvian and used: Career Goals Quality Survey (Greece, 2016), Career Goals Survey (Seibert, Kraimer, Holtom & Pierotti, 2013) and Proactive Career Behavior Survey (Strauss, Griffin & Parker, 2012). The results showed that there is a positive correlation between the quality of career goals and proactive career behavior, increasing study duration increases proactive career behavior, there are no differences in the quality of career goals and level of proactive career behavior of students in different fields, but there are differences in the career goal content (internal, external) between the groups of students from different fields. In general, the content of the career goals in the sample is internal and there are no significant differences in the duration and level of studies.
Collections
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Duālās karjeras pāri – karjeras atbalsta ekspatriantu laulātajiem darba uzdevuma laikā novērtējums
Silberbauer, Katharina (Latvijas Universitāte, 2016)Ar mērķi veidot starptautiskas karjeras ceļu personālam un sastopoties ar grūtībām atrast kvalificētus vietējos cilvēkus, uzņēmumi turpina sūtīt savus darbiniekus uz ārzemēm. Tomēr, duālo karjeru pāru skaita pieaugums ved ... -
Karjeras attīstības atbalsta sistēma Nodarbinātības valsts aģentūrā reģistrēto jauniešu bezdarbnieku karjeras plānošanai
Krištopāne-Runča, Sanita (Rīgas Pedagoģijas un izglītības vadības akadēmija, 2011) -
Pusaudža karjeras izglītība mācību procesā un karjeras plānošana vispārizglītojošās skolas 9. klasē
Zaltāne, Mārīte (Rīgas Pedagoģijas un izglītības vadības akadēmija, 2011)