Pilsoniskās līdzdalības kompetences pilnveide sociālajās zinībās 2. klasē
Author
Pavāre, Austra
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Klempere-Sipjagina, Agita
Date
2021Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomdarba nosaukums ir “Pilsoniskās līdzdalības kompetences pilnveide sociālajās zinībās 2. klasē”. Pētījuma mērķis ir izpētīt pilsoniskās līdzdalības kompetences attīstības iespējas sociālo zinību stundās 2. klasē. Mērķis tika sasniegts analizējot pedagoģijas, psiholoģijas teorētisko literatūru un veicot dokumentu analīzi. Diplomdarba teorētiskajā daļā tika pētīta un analizēta pedagoģiskā, psiholoģiskā un zinātniskā literatūra un veikta dokumentu analīze par pilsoniskās līdzdalības jēdzienu, pilsoniskās līdzdalības kompetenci, tās aktualitāti Latvijā jaunās kompetenču pieejas kontekstā. Aplūkotas arī Eiropas pieredzes/uzstādījumi un sākumskolas skolēnu vecumposmu īpatnību kontekstā. Empīriskajā daļā tika veikta pedagoģiskā vērošana, 2.x klases skolēnu un sociālo zinību – klases audzinātājas intervēšana, kā arī pedagoģiskā izmēģinājuma darbība, izmantojot izstrādātos mācību stundu plānus sociālo zinību mācību stundām 2. klasē. Diplomdarbam ir ievads, 3 nodaļas, 12 apakšnodaļas, secinājumi, izmantotās literatūras saraksts ar 28 avotiem, 6 pielikumi. The title of the Diploma thesis is "The Development of Citizenship Competence in Social Sciences Classroom for the Second Grade Students". The aim of this research is to study the possibilities of developing citizenship competence in social sciences lessons in the second grade. The aim was achieved by analysing theoretical literature of pedagogy and pshycology and performing document analysis. The theorethical part of this Diploma thesis researched and analyzed pedagogical, pshychological and scientific literature and performing document analysis on the concept of citizenship, citizenship competence, its topicality in Latvia in the context of the new competence approach. The context of the European experience/settings and the age characteristics of primary school students is also considered. In the empirical part, pedagogical observation, interviewing of second grade students and social sciences class teacher, as well as pedagogical pilot activity were performed, using the developed lesson plans for social sciences lessons in the second grade. The Diploma thesis has an introduction, 3 chapters, 12 subsections, conclusion, a list of references with 28 sources, 6 appendices.