Show simple item record

dc.contributor.advisorKlempere-Sipjagina, Agita
dc.contributor.authorPavāre, Austra
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2021-07-02T01:05:30Z
dc.date.available2021-07-02T01:05:30Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.other83823
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/55749
dc.description.abstractDiplomdarba nosaukums ir “Pilsoniskās līdzdalības kompetences pilnveide sociālajās zinībās 2. klasē”. Pētījuma mērķis ir izpētīt pilsoniskās līdzdalības kompetences attīstības iespējas sociālo zinību stundās 2. klasē. Mērķis tika sasniegts analizējot pedagoģijas, psiholoģijas teorētisko literatūru un veicot dokumentu analīzi. Diplomdarba teorētiskajā daļā tika pētīta un analizēta pedagoģiskā, psiholoģiskā un zinātniskā literatūra un veikta dokumentu analīze par pilsoniskās līdzdalības jēdzienu, pilsoniskās līdzdalības kompetenci, tās aktualitāti Latvijā jaunās kompetenču pieejas kontekstā. Aplūkotas arī Eiropas pieredzes/uzstādījumi un sākumskolas skolēnu vecumposmu īpatnību kontekstā. Empīriskajā daļā tika veikta pedagoģiskā vērošana, 2.x klases skolēnu un sociālo zinību – klases audzinātājas intervēšana, kā arī pedagoģiskā izmēģinājuma darbība, izmantojot izstrādātos mācību stundu plānus sociālo zinību mācību stundām 2. klasē. Diplomdarbam ir ievads, 3 nodaļas, 12 apakšnodaļas, secinājumi, izmantotās literatūras saraksts ar 28 avotiem, 6 pielikumi.
dc.description.abstractThe title of the Diploma thesis is "The Development of Citizenship Competence in Social Sciences Classroom for the Second Grade Students". The aim of this research is to study the possibilities of developing citizenship competence in social sciences lessons in the second grade. The aim was achieved by analysing theoretical literature of pedagogy and pshycology and performing document analysis. The theorethical part of this Diploma thesis researched and analyzed pedagogical, pshychological and scientific literature and performing document analysis on the concept of citizenship, citizenship competence, its topicality in Latvia in the context of the new competence approach. The context of the European experience/settings and the age characteristics of primary school students is also considered. In the empirical part, pedagogical observation, interviewing of second grade students and social sciences class teacher, as well as pedagogical pilot activity were performed, using the developed lesson plans for social sciences lessons in the second grade. The Diploma thesis has an introduction, 3 chapters, 12 subsections, conclusion, a list of references with 28 sources, 6 appendices.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPedagoģija
dc.subjectpilsoniskā līdzdalība
dc.subjectpilsoniskās līdzdalības kompetence
dc.subjectsociālās zinības
dc.subjectsākumskola
dc.titlePilsoniskās līdzdalības kompetences pilnveide sociālajās zinībās 2. klasē
dc.title.alternativeThe Development of Citizenship Competence in Social Sciences Classroom for the Second Grade Students
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record