Show simple item record

dc.contributor.advisorBerķe, Anita
dc.contributor.authorZaķe, Elīna
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2021-07-02T01:05:30Z
dc.date.available2021-07-02T01:05:30Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.other83839
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/55750
dc.description.abstractDiplomdarba “Āra nodarbību izmantošana skolēnu sadarbības prasmju pilnveidē dabaszinībās 1. klasē” mērķis pētīt āra nodarbību pielietojumu, lai veicinātu skolēnu sadarbības prasmes pamatskolas sākumposmā, kā arī izstrādāt āra nodarbību plānus 1. klasei dabaszinībās, izvēloties atbilstošas metodes un paņēmienus sadarbības prasmju pilnveidei. Teorētiskajā daļā analizēta literatūra par āra nodarbību, āra nodarbību izmantošanas iespējām un pieredzi Latvijā, to nozīmi skolēna mācību sniegumā, āra nodarbību izveides nosacījumiem. Analizēta literatūra par sadarbības prasmēm, to vērtēšanu. Empīriskajā daļā veikts pētījums par āra nodarbību izmantošanu Rīgas X ģimnāzijā, apkopota skolotāju pieredze, veikts sadarbības prasmju novērtējums 1. klases skolēniem. Veidoti āra nodarbību plāni un āra nodarbību novērojuma protokoli. Sniegts eksperta vērtējums.
dc.description.abstractThe aim of the diplom “The Use of Outdoor Activities to Improve Grade 1 Students Cooperation Skills in Natural Science” is to study the use of outdoor activities to promote students cooperation skills in primary school, as well as to develop outdoor lesson plans for 1st grade in natural science, choosing appropriate methods and techniques for cooperation. The theoretical part of the diploma analyzed the literature on the characteristics of outdoor classes, the explanation of the concept, the possibilities and experience of using outdoor classes in Latvia, their role in the student's learning performance and the conditions for creating outdoor classes. The theoretical part also analyzes the literature on the characteristics of cooperation skills, their evaluation. In the empirical part, a study on the use of outdoor activities in Riga X Gymnasium is carried out, the experience of teachers is summarized and an assessment of cooperation skills is performed for 1st grade students. Outdoor lesson plans and outdoor lesson observation protocols are developed and submitted for expert evaluation.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPedagoģija
dc.subjectāra nodarbība
dc.subjectdabaszinības
dc.subjectsadarbība
dc.subjectsadarbības prasmes
dc.titleĀra nodarbību izmantošana skolēnu sadarbības prasmju pilnveidē dabaszinībās 1.klasē
dc.title.alternativeThe Use of Outdoor Activities to Improve Grade 1 Students Cooperation Skills in Natural Science
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record