• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Ledlauži kā mācību stundas ierosināšanas fāzes paņēmiens 5. klases skolēnu emocionālā klimata veidošanā

Thumbnail
View/Open
299-83926-Selecka_Alma_az20027.pdf (747.1Kb)
Author
Selecka, Alma
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Klempere-Sipjagina, Agita
Date
2021
Metadata
Show full item record
Abstract
Diplomdarba mērķis ir noskaidrot kā ledlauži mācību stundas ierosināšanas fāzē ietekmē 5. klases skolēnu emocionālo klimatu. Šajā diplomdarbā tika apskatīti 6 ledlauži, kas tika pielietoti Baldones skolas 5. klases mācību stundās, lai noskaidrotu, kā šie ledlauži ietekmē klases emocionālo klimatu. Pētījumā piedalījās Baldones skolas 5. klases 28 skolēni un 10 skolotāji. Kā pētījuma metodes tika izmantota novērošana (pētījumam saistībā ar skolēniem) un anketēšana (skolotājiem). Pētījuma norises laiks bija no 22. marta līdz 8. maijam. Šī perioda laikā 1 reizi nedēļā vienā mācību blokstundā tika izmantots viens ledlauzis, pēc kura veikšanas darba autore veica novērojumu fiksēšanu protokolā. Skolotājiem aizpildīšanai tika nosūtīta anketa par ledlaužu izmantošanu mācību stundās. Apkopojot iegūtos datus, gan no novērojumiem, gan anketēšanas tika secināts, ka ledlaužu izmantošana mācību stundas ierosināšanas fāzē pozitīvi uzlabo klases emocionālo klimatu.
 
The aim of this diploma paper is to research how introduction of icebreakers in the initiation phase of academic class impact emotional climate of 5th grade students. This paper analyses 6 icebreakers which were introduced to 5th grade class of Baldone’s public school in order to understand how these icebreakers impact classroom emotional climate. 28 students and 10 teachers participated in this study. Observation (of the students) and survey (teachers) were used as research methods. This study was conducted in period from 22nd of March until 8th of May. In this period once a week during academic class one icebreaker was used after which the author of this paper recorded class minutes with observations. Teachers filled in survey related to introduction of icebreakers in academic classes. According to accumulated data from observations and survey it was concluded that introduction of icebreakers in the initiation phase of academic class positively impacts classroom emotional climate.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/55754
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV