Bērnu literatūras izmantošanas iespējas medijpratības attīstīšanai 1.-3. klašu skolēniem dažādos mācību priekšmetos
Author
Kanberga, Elīna
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Stikāne, Ilze
Date
2021Metadata
Show full item recordAbstract
Elīnas Kanbergas diplomdarba “Bērnu literatūras izmantošanas iespējas medijpratības attīstīšanai 1.-3. klašu skolēniem dažādos mācību priekšmetos” mērķis ir izpētīt bērnu literatūrā orientētu mācību uzdevumu izmantošanas iespējas 1.-3. klašu skolēnu medijpratības veicināšanai. Darbā tiek raksturota medijpratība kā nozīmīga 21. gadsimta kompetence sākumizglītības kontekstā. Praktiskajā daļā veikts pētījums, kurā apzināta 1.-3. klašu skolēnu lasītprasme, teksta izpratne un analizēti praktiskās darbības rezultāti medijpratības attīstīšanā. Pētījumā izmantotas metodes: teorētiskās literatūras un dokumentu analīze, anketēšana, pedagoģiskā novērošana, pedagoģiskās darbības modelēšana, pedagoģiskā izmēģinājuma darbība, skolēnu un skolotājas sadarbības rezultātu vērtējums. Diplomdarba apjoms ir 51 lappuse. Darbs sastāv no ievada, trīs daļām, literatūras saraksta 22 vienības, 17 pielikumiem un 4 tabulām. Atslēgvārdi: medijpratība, lasītprasme, bērnu literatūra. Elīna Kanberga's diploma thesis is “Possibilities of using children's literature for the development of media literacy in various classes for students in grades 1-3”. The aim of the study is to explore the possibilities of using children's literature-oriented learning tasks in grades 1-3 to promote media literacy among students. The paper describes media literacy as an important 21st century competence in the context of primary education. In the practical part, a study has been carried out, in which 1-3 grade students' reading skills, comprehension of the text and the results of practical work in the development of media literacy are analyzed. Methods used in the research: analysis of theoretical literature and documents, questionnaire, pedagogical observation, modeling of pedagogical activity, pedagogical experiment activity, evaluation of the results of cooperation between students and teachers. The volume of the diploma thesis is 51 pages. The work consists of an introduction, three parts, bibliography of 22 units, 17 appendices and 4 tables. Keywords: media literacy, literacy, children's literature.