Show simple item record

dc.contributor.advisorStikāne, Ilze
dc.contributor.authorKanberga, Elīna
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2021-07-02T01:05:31Z
dc.date.available2021-07-02T01:05:31Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.other83933
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/55755
dc.description.abstractElīnas Kanbergas diplomdarba “Bērnu literatūras izmantošanas iespējas medijpratības attīstīšanai 1.-3. klašu skolēniem dažādos mācību priekšmetos” mērķis ir izpētīt bērnu literatūrā orientētu mācību uzdevumu izmantošanas iespējas 1.-3. klašu skolēnu medijpratības veicināšanai. Darbā tiek raksturota medijpratība kā nozīmīga 21. gadsimta kompetence sākumizglītības kontekstā. Praktiskajā daļā veikts pētījums, kurā apzināta 1.-3. klašu skolēnu lasītprasme, teksta izpratne un analizēti praktiskās darbības rezultāti medijpratības attīstīšanā. Pētījumā izmantotas metodes: teorētiskās literatūras un dokumentu analīze, anketēšana, pedagoģiskā novērošana, pedagoģiskās darbības modelēšana, pedagoģiskā izmēģinājuma darbība, skolēnu un skolotājas sadarbības rezultātu vērtējums. Diplomdarba apjoms ir 51 lappuse. Darbs sastāv no ievada, trīs daļām, literatūras saraksta 22 vienības, 17 pielikumiem un 4 tabulām. Atslēgvārdi: medijpratība, lasītprasme, bērnu literatūra.
dc.description.abstractElīna Kanberga's diploma thesis is “Possibilities of using children's literature for the development of media literacy in various classes for students in grades 1-3”. The aim of the study is to explore the possibilities of using children's literature-oriented learning tasks in grades 1-3 to promote media literacy among students. The paper describes media literacy as an important 21st century competence in the context of primary education. In the practical part, a study has been carried out, in which 1-3 grade students' reading skills, comprehension of the text and the results of practical work in the development of media literacy are analyzed. Methods used in the research: analysis of theoretical literature and documents, questionnaire, pedagogical observation, modeling of pedagogical activity, pedagogical experiment activity, evaluation of the results of cooperation between students and teachers. The volume of the diploma thesis is 51 pages. The work consists of an introduction, three parts, bibliography of 22 units, 17 appendices and 4 tables. Keywords: media literacy, literacy, children's literature.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPedagoģija
dc.subjectmedijpratība
dc.subjectlasītprasme
dc.subjectbērnu literatūra
dc.subjectvizuālizpratne
dc.titleBērnu literatūras izmantošanas iespējas medijpratības attīstīšanai 1.-3. klašu skolēniem dažādos mācību priekšmetos
dc.title.alternativeChildren’s literature as the means to develop media literacy in various classes for students from grades 1-3
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record