11.klases skolēnu mācīšanās iedziļinoties prasmju attīstīšana ekonomikas temata “Nauda un finanšu sektors” apguvē
Author
Asare, Ivita
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Klempere-Sipjagina, Agita
Date
2021Metadata
Show full item recordAbstract
Pašlaik Latvijas skolēniem kopumā labi padodas uzdevumi, kas prasa atcerēties vai rīkoties pazīstamās situācijās, taču trūkst iemaņu un pieredzes iedziļināties un apstrādāt daudzveidīgus datus, darboties komandā, piedāvāt risinājumus nestandarta situācijām, veidot sakarības starp teorētiski apgūto un reāli dzīvē pieredzēto, analizēt paveikto un izvirzīt mērķus nākamajiem darbiem. Skolēniem trūkst prasmju īstenot savas ieceres jaunos apstākļos. Diplomdarba empīriskā pētījuma mērķis ir noskaidrot zināšanu konstruēšanas darbību izmantošanas iespējas 11.klases skolēnu mācīšanās iedziļinoties prasmju attīstīšanai ekonomikas temata “Nauda un finanšu sektors” apguvē. Pētījumā iegūtie rezultāti apstiprina plašas iespējas izmantot zināšanu konstruēšanas darbības mācīšanās iedziļinoties prasmju attīstīšanai, taču, atbildot uz pētījuma jautājumu “kā zināšanu konstruēšanas darbības veicina 11.klases skolēnu mācīšanās iedziļinoties prasmes ekonomikas temata “Nauda un finanšu sektors” apguvē”, jāsecina, ka, ja tas ir vienīgais rīks/ metode, ko izmanto skolotājs, mācīšanās iedziļinoties prasmju attīstīšana var nenotikt, ja visu pārējo mācīšanos ietekmējošo faktoru iedarbība būs negatīva vai tā netiks ņemta vērā. Diplomdarbs sastāv no 58 lappusēm, 9 attēliem, 9 tabulām un 7 pielikumiem. Today students in Latvia are good at solving tasks, which require to remember or to act in known situations, however they lack skills and experience to explore and process diverse data, to cooperate in a team, to offer solutions for non-standard situations, to make connections between theory and real-life experiences, to analyze the achieved results and to set the goals for next tasks. Students are lacking the necessary skills to realize their intentions in new circumstances. The aim of the empirical study of the diploma thesis is to explore the possibilities to use knowledge construction activities to facilitate the development of deep learning skills of 11th grade students in learning economics topic “Money and financial markets”. The results of the study confirm broad possibilities to use knowledge construction activities to facilitate the development of deep learning skills, however, when seeking to answer the study question “how knowledge construction activities facilitate the development of deep learning skills of 11th grade students in learning economic topic “Money and financial markets”, it has to be concluded that if this is the only tool/ method used by the teacher, then development of deep learning skills may not happen, if the impact of all the other factors affecting learning will be negative or will not be considered. The diploma thesis consists of 58 pages, it includes 9 images, 9 tables and 7 appendices.