• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Pedagogu digitālās kompetences novērtējums attālinātā mācību procesā

Thumbnail
View/Open
299-84042-Babre_Annija_ab19274.pdf (3.966Mb)
Author
Babre, Annija
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Baranova, Sanita
Date
2021
Metadata
Show full item record
Abstract
Līdz ar COVID-19 pandēmijas izplatību, attālinātais mācību process ir kļuvis par izglītības procesa sastāvdaļu, kas aktualizē pedagogu digitālās kompetences nozīmi. Ņemot vērā straujo pāreju un iepriekšējo pieredzi, iezīmējas pedagogu digitālo prasmju trūkums, kas rada darba produktivitātes samazinājumu un pārslodzi organizējot mācību procesu attālināti. Pētījuma mērķis ir izpētīt pedagogu digitālo kompetenci un digitālo risinājumu izmantošanas pieredzi attālinātā mācību procesā. Mērķa sasniegšanai tika veikta statistikas, pētījumu, literatūras analīze un pedagogu anketēšana un fokusgrupas diskusija. Darba ietvaros tika izpētīta pedagogu digitālā kompetence, tās attīstības iespējas un zināšanas par digitālo risinājumu izmantošanu, izstrādāti ieteikumi izglītības iestādēm un uzsākta tiešsaistes resursa izstrāde.
 
With the spread of the COVID-19 pandemic, remote learning has become an integral part of the educational process, highlighting the importance of teacher digital competence. Considering the rapid transition and previous experience, teachers lack digital skills, which leads to a decrease in work productivity and overload. The aim of this research is to study the digital competence of teachers and their experience in using digital solutions in remote learning process. To achieve this goal, statistical, research and literature analysis was performed; a questionnaire for teachers and a focus group discussion were conducted. Within this work, the digital competence of teachers, its development and knowledge about the use of digital solutions were researched, recommendations for educational institutions and an online resource were developed.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/55765
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV