• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

5-6 gadīgu bērnu perkusīvo mūzikas instrumentu spēles apguve attālinātās mācībās pirmsskolā

Thumbnail
View/Open
299-84063-Niedra_Janis_jn19013.pdf (1.074Mb)
Author
Niedra, Jānis
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Stramkale, Ligita
Date
2021
Metadata
Show full item record
Abstract
Maģistra darbs “5-6 gadīgu bērnu perkusīvo mūzikas instrumentu spēles apguve attālinātās mācībās pirmsskolā” tika izstrādāts ar mērķi noskaidrot kā pilnvērtīgi ir iespējams īstenot perkusīvo mūzikas instrumentu spēles apguvi, 5-6 gadus veciem bērniem, mācoties attālināti pirmsskolā. Teorētiskās literatūras un dokumentu analīzes rezultātā tika iegūta padziļināta izpratne par attālinātām mācībām pirmsskolā, kā arī par to kā notiek perkusīvo mūzikas instrumentu spēles apguve 5-6 gadus veciem bērniem. Maģistra darba empīriskajā daļā tika analizētas pirmsskolas mūzikas skolotāju anketaptaujā sniegtās atbildes par attālinātu 5-6 gadīgu bērnu perkusīvo mūzikas instrumentu spēles pilnveidošanu un veikta pedagoģiskā novērošana 10 pirmsskolas vecākā vecumposma bērniem, attālinātā perkusīvo mūzikas instrumentu spēles uzdevumu izpildē. Pētījuma rezultātā tika izstrādātas rekomendācijas 5-6 gadīgu bērnu perkusīvo mūzikas instrumentu spēles pilnveidošanai, mācoties attālināti pirmsskolā. Atslēgvārdi: attālinātas mācības, perkusīvie mūzikas instrumenti, pirmsskola.
 
The master degree thesis “Long distance learning of percussion instruments for 5 to 6 year old children at preschool” was developed with the aim to understand how it is possible to fully implement playing techniques of musical percussion instruments for 5-6 year old children while distancing and learning from home. By analysing theoretical literature and documents, a thorough understanding of distance learning in preschool was obtained, as well as answering the questions how percussion musical instruments play is acquired for 5-6 year old children. In the empirical part of the master's thesis, the answers given in the questionnaire from preschool music teachers about the improvement of distance percussion musical instrument play for 5 to 6 year old children were analysed and pedagogical observation was applied for ten 5 to 6 year old preschool children performing distance percussion instrument play exercises. As a result of the research, recommendations were developed on how to improve the playing of percussion instruments by preschool aged children in a distance learning setting at preschool. Keywords: distance learning, percussion musical instruments, preschool.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/55773
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV