Pilnās pārlases metode skolas kursā un matemātikas olimpiādēs 5.-12. klasēm
Author
Dimitrijevs, Artūrs
Co-author
Latvijas Universitāte. Ķīmijas fakultāte
Advisor
Buliņa, Elīna
Date
2021Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darbā „Pilnās pārlases metode skolas kursā un matemātikas olimpiādēs 5. – 12. klasēm”, analizējot literatūru, izglītības standartu, olimpiāžu uzdevumus un Rīgas Centra humanitārās vidusskolas 5. – 12. klašu skolēnu rezultātus darba autora izveidoto uzdevumu komplektu risināšanā, tika aprakstītas pilnās pārlases metodes izmantošanas iespējas skolas kursā un matemātikas olimpiādēs. Darbā ir piecas nodaļas: 1. nodaļā aplūkota metodes izcelsme un salīdzinātas dažādu avotu piedāvātās pilnās pārlases metodes definīcijas; 2. nodaļā aprakstīta pilnās pārlases metodes loma izglītības standartā un matemātikas olimpiādēs; 3. nodaļā apkopoti uzdevumi un to risinājumi ar pilnās pārlases metodi; 4. nodaļā izveidoti uzdevumu komplekti 5. – 12. klasei, kas paredzēti kā atbalsta materiāls skolotājiem; 5. nodaļā aprakstīti skolēnu rezultāti uzdevumu komplektu risināšanā. In the bachelor thesis “The Method of Exhaustion in School Curriculum and in Mathematics Olympiads for Grades 5 - 12” the author describes the advantages of the method of exhaustion in school curriculums and mathematics Olympiads by analyzing the literature, the educational standard, exercises used in Olympiads’ and Riga Centre Humanitarian Secondary School 5 – 12 grades students’ results in solving the sets of exercises created by the author. The work consists of five chapters: Chapter 1 deals with the origin of the method and compares the definitions of the method of exhaustion offered by various sources; Chapter 2 describes the role of the method of exhaustion in the educational standard and mathematics Olympiads; Chapter 3 contains exercises and their solutions using the method of exhaustion; Chapter 4 contains sets of exercises for the grades 5-12 designed as support material for teachers; Chapter 5 describes the students’ results in solving the sets of exercises.